سرپرست معاونت پيشگيري از وقوع جرايم قوه قضاييه با اشاره به دومين نشست معاونان در سراسر کشور اعلام کرد: با تعامل سازنده مي‌توان برنامه‌هاي طراحي شده را پيش‌برد و معاونت‌هاي کل در استان‌ها براي روشنگري در ميان معاونت‌هاي شهرستاني بايد نشست‌هاي هم‌انديشي بيشتري برگزار کنند.

 به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، محمد باقر ذوالقدر در دومين گردهمايي معاونين اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري‌هاي سراسر کشور اظهار داشت: مهمترين مسائلي که در مقطع کنوني با در خصوص پيشگيري از جرايم آن مواجه هستيم بايد با نشست‌هاي تخصصي و همفکري به راهکارهاي عملي دست يابيم.

وي ادامه داد: دستيابي به راهکارهاي عملي با يک فرمان از يک مرکز مشخص فراهم نمي‌شود و تنها هم‌انديشي در سطوح مختلف مي‌تواند پيشگيري از وقوع جرم را محقق کند.

سرپرست معاونت پيشگيري از وقوع جرايم قوه قضاييه با اشاره به دومين نشست معاونان در سراسر کشور اعلام کرد: با تعامل سازنده مي‌توان برنامه‌هاي طراحي شده را پيش‌برد و معاونت‌هاي کل در استان‌ها براي روشنگري در ميان معاونت‌هاي شهرستاني بايد نشست‌هاي هم‌انديشي بيشتري برگزار کنند.

ذوالقدر با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به استان خراسان شمالي بيان کرد: دشمن در جنگ ناجوانمردانه همواره مي‌خواهد به نظام جمهوري اسلامي ايران اين موضوع را تحميل کند که ديگر از حمايت همه‌جانبه افکار عمومي در کشور برخوردار نيست ولي سفرهاي مقام معظم رهبري نشان از حمايت پر نشاط مردم حتي در مناطق محروم دارد.

وي افزود: مقام معظم رهبري در سفر اخيرشان مباحث جديدي را درباره دستيابي به تمدن ايراني- اسلامي مطرح کردند که اکثر آنها دغدغه‌هاي مهم و شناسايي شده معاونت پيشگيري از وقوع جرايم است.

وي در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري اظهار داشت: ايشان 33 عنوان را در سخنانشان بيان کردند که شامل ضعف فرهنگ کار جمعي، طلاق و فروپاشي خانواده، مواد مخدر، ضعف و روابط همسايگي، ضعف در صله رحم، ضعف در فرهنگ راستي وضعف در انضباط بود.

ذوالقدر افزود: همچنين ايشان در رعايت الزامات زندگي شهري و آپارتمان نشيني، ايجاد الگوي تفريح سالم،‌ ايجاد الگوي معماري، ايجاد الگوي درست ايراني- اسلامي، ايجاد الگوي طراحي لباس بومي تاکيد داشتند.

سرپرست معاونت پيشگيري از وقوع جرايم با تاکيد بر بخش ديگر دغدغه‌هاي مطرح شده مقام معظم رهبري ادامه داد: مقام معظم رهبري آرايش در بين زنان و مردان، ضعف در فرهنگ رانندگي، کارگريزي، پرخاشگري، کم طاقتي، رعايت حقوق افراد و توجه به آن قانون گريزي و پايبندي ناکامي به قانون ، وجدان کافي، انضباط اجتماعي و عدم تحقق ايده‌هاي خوب را عنوان کردند و همچنين به مطرح گرايي و رعايت حق همسر و فرزندان در خانواده، حفظ کرامت زن، کاهش نظم و وجود خانه‌هاي مجردي را تاکيد داشتند.

وي تصريح کرد: بايد برنامه ريزي دقيقي بر مسائل عنوان شده از سوي مقام معظم رهبري صورت گيرد تا همه دغدغه‌هاي ايشان نسبت به ايجاد تمدن ايراني- اسلامي و سبک زندگي جديد محقق شود.

سرپرست معاونت اجتماعي و پيشگيري از جرايم قوه قضاييه با اشاره به بودجه دستگاه قضا تصريح کرد: بودجه مصوب دستگاه قضا 2284 ميليارد در نظر گرفته شده است که دولت به دليل ايجاد تغييرات در اين بودجه 1517 ميلياردتومان يعني 66 درصد بودجه مصوب را اختصاص داده بود که قوه قضاييه فقط در زمينه‌هاي اجتناب ناپذير بودجه خود را هزينه کند.

ذوالقدر افزود: با محاسبات صورت گرفته از سوي دستگاه قضا مشخص شد که اين قوه در ماه‌هاي پاياني سال با اين بودجه حتي قادر به پرداخت حقوق کارکنان نخواهد بود از همين رو با نشست‌هاي کارشناسي رئيس دستگاه قضا با رئيس مجلس و رئيس دولت بودجه قوه قضاييه به 1880 ميليارد يعني 82 درصد بودجه مصوب رسيد که اميدواريم تا پايان سال با حل مشکلات اقتصادي مابقي بودجه مصوب قوه قضاييه به اين دستگاه اختصاص يابد.

انتهاي پيام/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار