رادوان کارادزيچ رهبر سابق صرب هاي کرواسي در طول جنگ کرواسي که به جنايت عليه بشريت و جنايات جنگي متهم است براي ادامه محاکمه در برابر قضات حاضر شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اين آخرين جلسه محاکمه شعبه بدوي دادگاه بين المللي رسيدگي به جنايات جنگي در يوگسلاوي سابق است.

داگلاس استرينگر از دفتر دادستان در آغاز اين محاکمه گفت: اين آخرين اظهارات دادستان در آخرين جلسه اي است که در اين  شعبه برگزار مي شود.

وي افزود: اما جناياتي که شما درباره آن خواهيد شنيد جزو نخستين جناياتي است که در طول ساليان طولاني جنگ و نااميدي به وقوع پيوست ، جنگي که به مرگ کشوري ثروتمند و متنوع از نظر فرهنگي يعني يوگسلاوي منجر شد .

رادوان کارادزيچ پنجاه و چهار ساله از فوريه 1992 تا دسامبر 1993 رئيس زودگذر جمهوري صرب "کرايينا" بود که حدود يک سوم از خاک کرواسي را در بر مي گرفت.

 دادگاه بين المللي رسيدگي به جنايات جنگي در يوگسلاوي سابق به ويژه کارادزيچ را به مداخله در قتل صدها غير نظامي کروات و تبعيد دهها هزار کروات و ديگر ساکنان غير صرب به منظور ايجاد کشوري صرب نشين در کرواسي متهم مي کند.

او بايد به چهارده اتهام مربوط به جنايات عليه بشريت و جنايات جنگي که در طول جنگ کرواسي به وقوع پيوسته است از جمله کشتار غم انگيز ووکووار پاسخ گويد. در کشتار ووکووار 264 تن پس از آنکه در يک بيمارستان پناه گرفته بودند کشته شدند.

رهبر صرب‌ها در دوران جنگ بالکان امروز در دادگاه رسیدگی به جنایات جنگی سازمان ملل متحد گفت: به جای اینکه به دلیل نسل‌کشی در جنگ داخلی مرا متهم کنید، باید به من افتخار کنید و به من جايزه بدهيد.
برچسب ها: دادگاه ، جنایت ، یوگوسلاوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار