نایب رییس اتحایه تولید کنددگان فرش دستباف شهرستان اصفهان گفت:‌در این شهرستان 103 هزار بافنده فرش وجود دارد که 38 هزار و 500 نفر آنان د رشهر اصفهان فعالیت می کنند.

 علی ماهانی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان با اشاره به اینکه کاهش استقبال بانوان جوان از صنعت قالیبافی باعث افزایش میانگین سنی بافنده ها شده است اظهار کرد: پیر شدن جمعیت بافندگان قالی، تولید کنندگان فرش دستباف را در آینده با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه خواهد کرد.

وی افزود: تصویر ذهنی بانوان از قالیبافی تصویری متعلق به سالهای گذشته بوده در صورتی که وضعیت کارگاه های بافندگی بسیار ارتقا یافته است.

ماهانی با اشاره به افزایش توجه به رعایت قوانین ایمنی کار و بهداشت در کارگاه های قالیبافی گفت: تغییر دارهای قالی به نمونه های استاندارد و افزایش نور و‌ آموزش های در رابطه طرز صحیح نشستن در پشت دار قالی از جمله این اقدامات است.

وی گفت: امکان کار کردن در خانه و کسب درآمد برای خانم ها یک فرصت محسوب شده و در هنگام کار کردن می توانند به فرزندان و زندگی شخصی خود نیز رسیدگی کنند.

وی گفت:‌قالیبافان می توانند با اخذ مدرک از سازمان فنی و حرفه ای به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و تحت پوشش بیمه قرارگیرند/ع.

برچسب ها: اصفهان ، بافنده ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.