آمريکا براي حفظ آبرو و وجهه خود، اظهارات مظنونان يازده سپتامبر را حتي براي مردم و حضاري که در دادگاه حضور دارند به طور زنده پخش نمي کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي، مجري اين شبکه ابتدا گفت، وکلاي پنج زنداني گوانتانامو که قرار است به اتهام دست داشتن در واقعه 11 سپتامبر محاکمه شوند گفتند: دولت آمريکا تلاش دارد روي شکنجه زندانيان سرپوش بگذارد.

اين متهمان مي‌گويند، ما با شکنجه مواجه شده‌ايم، از جمله اين که بازجويان سازمان سيا ما را با شيوه غرق مصنوعي شکنجه کرده‌اند.

سرهنگ ديويس موريس، وکيل دعاوي و افسر بازنشسته نيروي هوايي آمريکا، در مصاحبه اختصاصي با مجري اين شبکه درباره محاکمه مظنونانِ حادثه يازدهم سپتامبر، بر تلاش آمريکا براي سرپوش گذاشتن روي شکنجه زندانيان تأکيد کرد.

وي تأخير چهل ثانيه اي براي پخش صداي دادگاه حتي براي حضاري که پشت ديوار شيشه اي نشسته اند را بسيار غيرعادي توصيف کرد و گفت، آمريکا بيش از آن که به حفظ اسرار و اطلاعات محرمانه تمايل داشته باشد، سعي مي‌کند آبرو و وجهه خود را حفظ کند، زيرا به احتمال زياد اين مظنونان از شکنجه شدنشان به دست زندانبانان و بازجويان آمريکايي در دادگاه صحبت خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار