يک حزب جدايي طلب بلژيکي توانست در انتخابات محلي به اکثريت آراء دست يافته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي  ،  رهبر اين حزب تعهد کرد که از قدرت خود به عنوان پايگاهي براي خودمختاري بيشتر منطقه هلندي زبان فلاندرز بهره گيرد.
بر اساس نتايج دو سوم آراي شمرده شده تا ساعت هفت و سي دقيقه بعد از ظهر روز يکشنبه به وقت محلي حزب اتحاد جديد فلاندرها (NVA) که هدف اصلي آن ، دستيابي به استقلال براي فلاندرزهاي نيمه شمالي بلژيک است ، ۳۶ و ۴ دهم درصد اراء را به دست آورد. پاتريش جانسون سوسياليست و شهردار وقت در اين انتخابات توانست به ۲۹ و نيم درصد اراء دست يابد.

اين حزب همچنين توانست اکثريت آراء را در باريکه شمالي منطقه هلندي زبان فلاندرزها که شهر شمالي آنتورپ را نيز شامل مي‌شود، به دست آورد . شهر انتورپ قلب اقتصاد اين کشور و دومين بندر بزرگ اروپايي است که به مدت ۹۰ سال تحت کنترل سوسياليست‌ها بود.

بلارت دي ويور رهبر حزب (NVA) که به مقام شهرداري رسيد ،، در اولين اظهار نظر از اليو دي روپو نخست وزير بخش فرانسوي زبان بلژيک خواست تا دولت فدرال را به طور اساسي ساماندهي مجدد کند.

ويور اظهار داشت ، ما مي خواهيم به فلمينگها دولتي بدهيم که آنها مي خواهند.اين آن چيزي است که من از اليو دي روپو و سياستمداران فرانسوي زبان مي خواهم. به مسئوليت‌هاي خود توجه کنيد و براي استقلال بيشتر منطقه عمل کنيد.
وي در ادامه افزود ، " ما به اصلاحات کامل نياز داريم تا هم فلاندرزها و هم ساکنان والونيا (فرانسوي زبانان ساکن جنوب بلژيک) امور خود را به دست گيرند.

دي ويور خاطرنشان کرد که وي تلاش خواهد کرد که در انتخابات سراسري سال ۲۰۱۴ ، دستاوردهاي بيشتري براي جدايي طلبان به دست آورد.

ويور پيش از انتخاباتي در يک راهپيمايي در جمع طرفداران خود گفته بود " ديگر کافي است که با فلاندرزها مانند يک گاو برخورد شود که مي‌خواهند از شير آن استفاده کنند." اظهارات وي، طعنه به رفتار دولت با مناطق فقيرتر جنوب بلژيک بود
.
پيروزي (NVA) در شهر آنتورپ فصل جديدي در عميق تر کردن نزاع ميان بخشهاي هلندي و فرانسوي زبان اين کشور گشوده است.

دولت به مردم فقير والونيا که چهار ميليون فرانسوي زبان در آنجا زندگي مي کنند ، کمک مي کند، مساله اي که خشم شش ميليون فلمينگ را در اين پادشاهي ۱۱ ميليون نفري برانگيخته است.

احساسات جدايي طلبانه در اتحاديه اروپا در سالهاي اخير با افزايش بحران اقتصادي در اين قاره افزايش يافته است.

منطقه کاتالونياي اسپانيا ادعا مي کند که از ثروتهاي اين ايالت براي حل مشکلات ايالتهاي ديگر استفاده مي‌شود و اسکاتلند هم درصدد برگزاري همه پرسي براي جدايي از انگليس است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار