کنگره ملی لیبی علی زیدان از نمایندگان مستقل و مورد حمایت ائتلاف نیروهای ملی به رهبری محمود جبریل را نامزد تشکیل کابینه جدید کرد و به وی برای معرفی کابینه دو هفته مهلت داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره ، علی زیدان با به دست آوردن 93  رای در برابر 85 رای محمد الحراری به پیروزی دست یافت و مامور تشکیل کابینه جدید لیبی شد . به این ترتیب علی زیدان نامزد مورد حمایت ائتلاف نیروهای ملی و برخی از افراد مستقل با هشت رای اختلاف در رقابت با الحراری نامزد اسلامخواهان و افراد مستقل و ائتلاف الوفاق پیروز شد.
 
بنابر این گزارش، هریک از دو نامزد برنامه های خود را به عنوان نامزدهایی مستقل ارائه کرده و متعهد شده بودند برنامه شان بر اساس تشکیل دولت وحدت و وفاق ملی و شامل همه احزاب و تشکلهای سیاسی باشد .

این دو تاکید کرده بودند برنامه آنها منحصر به یک جناح یا حزب خاص نخواهد بود. علی زیدان دومین نفری است که پس از مصطفی ابوشاقور ظرف یک ماه مسئولیت تشکیل کابینه را عهده دار می شود . این درحالی است که گفته می شود مهلتی دو هفته ای به وی برای تشکیل دولت وحدت ملی داده خواهد شد .علی زیدان با کسب آراء لازم (نصف به علاوه یک) توانست بر محمد الحراری پیروز شود و از فردا تلاشهای خود را برای تشکیل دولت آغاز خواهد کرد .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار