معاون وزير راه و شهرسازي گفت: براي اولين بار در تاريخ راه آهن كشور در طول يك سال عمليات اجرايي 8 مسير ريلي گرگان-اينچه برون، خاف-هرات، قزوين-رشت، كرمانشاه-ملاير، مراغه-اروميه، ميانه-تبريز، ميانه-اردبيل و تهران-همدان به مرحله ريل گذاري رسيده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از وابط عمومي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، معاون وزير راه و شهرسازي در جلسه شوراي مديران شركت ضمن اعلام اين خبر افزود: در حال حاضر در دوران طلايي توسعه زيرساخت هاي حمل و نقل قرار داريم، به طوريكه هم اكنون بيش از 29 هزار كيلومتر شبكه زيرساختي در دست احداث است و در 6 ماهه اول امسال بيش از 850 كيلومتر از انواع راهها را آماده افتتاح شده است.

احمد صادقي با تاكيد بر اهميت توسعه زيرساخت ها در پيشرفت اقتصادي كشور، تصريح كرد: در حاليكه ميزان آزادراهها موجود در كشور 2 هزار و 200 كيلومتر است ما هم اكنون بيش از 3000 هزار كيلومتر آزادراه در دست اجرا و مطالعه داريم.

مديرعامل شركت ساخت و توسعه همچنين از در دست احداث بودن بيش از 5 هزار كيلومتر بزرگراه، 10 هزار كيلومتر راه اصلي و 11 هزار كيلومتر راه آهن در سراسر كشور خبر داد.

وي در بخش ديگري اجراي پروژه ها و تخصيص اعتبارات را بر اساس برنامه اي هدفمند دانست و گفت: تكميل شريان هاي حياتي كشور و توسعه زيرساخت هاي ريلي، آزادراهي و بزرگراهي در راستاي كريدور شمال-جنوب در جهت توسعه مسيرهاي ترانزيتي و اتصال به كشورهاي همسايه اساس برنامه و تمركز ما در اجراي پروژه هاست./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار