عملیات اجرایی طرح ملی راه آهن مراغه - ارومیه به طول 184 کیلومتر که در سال 80 آغاز شد امروز بعد از گذشت 11 سال هنوز درگیر مشکلات اعتباری، پیمانکاری و معارضان ملکی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، طرح ملی راه آهن ارومیه - مراغه به طول 184 کیلومتر در پنج قطعه بنا به دستور علی اکبر محرابیان دستیار ویژه رئیس جمهور در جریان سفر به آذربایجان غربی تا سال 92 باید به اتمام برسد، ولی تاکنون بعد از گذشت 11 سال از آغاز عملیات اجرایی، تنها قطعه اول راه آهن از مراغه تا میاندوآب به بهره برداری رسیده است.

این در حالیست که طرح بعنوان فاز یک پروژه ملی راه آهن مراغه به ارومیه بر اساس وعده های محققق نشده مسئولان باید در سال 88 به اتمام می رسید. ولی با گذشت دو سال از وعده اتمام کلی طرح، مردم شاهد محقق شدن وعده افتتاح ایستگاه میاندوآب شدند، قطعات دیگر این طرح از جمله ایستگاه مهاباد نیز که مقرر بود هفته دولت امسال افتتاح شود آماده بهره برداری نشد، تا بار دیگر وعده های مسئولان در خصوص این طرح رنگ واقعیت نگیرد.

کمبود اعتبار و همکاری نکردن برخی سازمانها در اجرای پروژه راه آهن مراغه - ارومیه در تملک و آزادسازی اراضی طی سالهای گذشته و هزاران مسایل و مشکلات موجه و غیر موجه پیش روی این طرح قرار دارد که با وجود اولتیماتوم های مسئولان وزارت راه و شهرسازی مبنی بر خلع ید از پیمانکاران کم کار و بازدیدهای دوره ای مرتب از قطعات مختلف طرح نیز نتوانسته به اجرای آن شتاب دهد.

بر اساس اظهار نظرهای جدید، ریل گذاری قطعه دوم این طرح در حد فاصل ایستگاه های میاندوآب تا مهاباد به طول 36 کیلومتر به پایان رسیده و کارهای اجرایی ساختمان ایستگاه مهاباد هم رو به اتمام است. قطعه پایانی طرح در مسیر نقده، ارومیه هم به طول 55 کیلومتر تا پایان کار دولت دهم آماده بهره برداری می شود.

اما به گفته خلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی برای اتمام این طرح ملی بیش از 2 هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار دیگر لازم است، بطوری که قرار گرفتن در ردیف طرح های مهر ماندگار نیز نتوانسته تاکنون بر تسریع در روند اجرای این طرح بیافزاید./س

برچسب ها: ارومیه ، مشکلات ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.