نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت تکلیف 11 هزار میلیارد تومان مابه‌التفاوت فروش دلار را معلوم کرده و آن را به خزانه برگشت دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منصور حقیقت‌پور دیروز در بازدید از تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی اردبیل با اشاره به تصمیمات اشتباه دولت در حوزه بازار ارز و قیمت دلار افزود:‌ تصمیمی که اشتباه و غرض‌ورزانه بوده بازار تولید و مصرف را دچار تلاطم کرد به طوری که در یک دوره قیمت دلار چندین برابر افزایش یافته که در این بین واحدهای تولیدی متضرر شدند.

وی با بیان اینکه در 17 ماه جنگ داخلی در سوریه قیمت دلار تنها 5 درصد افزایش یافته است، گفت: این در حالی است که در کشورمان در کمتر از چند ماه قیمت دلار از 1226 تومان به 4000 تومان افزایش یافته است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: از این افزایش قیمت و نابسامانی بازار ارز تنها تولید‌کننده و مصرف‌کننده متضرر می‌شود و علت آن نیز بی‌تدبیر‌ی‌ها در مدیریت داخلی است.

وی همچنین با بیان اینکه مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها را به دلیل فشار مضاعف به بخش تولید و مصرف متوقف کرده‌ایم، گفت: دو فوریت آن مصوب شده و مجلس قرار است با تصویب نهایی آن را جهت اجرا به دولت ابلاغ کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه قرار نیست دولت با یک تیم چهار پنج نفره در کشور سیاست اقتصادی درست را در کشور زیر‌سئوال ببرد، افزود: مجلس با دقت تمام مسائل اقتصادی کشور را رصد می‌کند./س

برچسب ها: اردبیل ، فروش ، دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.