مدیر منطقه آزاد ارس گفت: معافیت های مالیاتی و عوارض گمرکی ،موقعیت جغرافیایی و منطقه ای ویژه، وجود زیرساختها وقوانین مناسب، موجب توسعه سرمایه گذاری در ارس شده و کالاهای صادراتی را رقابت پذیر می کند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نجفی در هجدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیر نفتی در تبریز افزود: خوشبختانه ارس بعد از 6 سال آمادگی برای حضور درعرصه اقتصاد توانسته موقعیت نابی برای توسعه صادرات و سرمایه گذاری باشد.

وی تصریح کرد: فراهم بودن زیرساخت ها و قوانین و تسهیلات مناسب برای تولید باعث شده است تا این منطقه نقش موثری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ایفا نماید.

نجفی افزود: صادرات نفتی و غیر نفتی منطقه آزاد ارس با توجه به فراهم بودن زیرساخت های توسعه ای همواره در حال رشد بوده و مزیت مهمی برای استان و کشور است.

وی افزود: منطقه آزاد ارس در کمتر از دو سال راه اندازی رسمی در محدوده 20 هزار هکتاری جلفا با فراهم سازی زیرساختهای توسعه سرمایه گذاری، موفق به جذب 700 میلیون دلار سرمایه داخلی و خارجی شده است.

نجفی هجدهمین همایش توسعه صادرات غیر نفتی را حائز اهمیت ویژه ای دانست و افزود: ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای تولیدات داخل از اهداف اصلی مناطق آزاد می باشد و منطقه آزاد ارس نیزبا موفقیت در زمینه ایجاد ارزش افزوده بالا فرصت بسیار بزرگی برای نجات بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه شرایط آسان این منطقه می تواند حداقل تا 25 درصد در هزینه های تولیدکنندگان و سرمایه گذاران نسبت به داخل کشور صرفه جویی کند افزود: منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس با وجود زیرساخت ها و مزیت های قانونی وموقعیت ویژه استراتژیکی فرصت مغتنمی برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان داخل وخارج و توسعه صادرات غیر نفتی است/س

برچسب ها: مزیت ، ارس ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.