شرکت های دانش بنیان می توانند با بر قراری تعاملات با بخش صنعت گامی موثر در جهت تجاری سازی محصولات این شرکت ها و اختلالات بردارند.

مهندس محسن خلیفه، نماینده شرکت دانش بنیان مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب از جمله اقداماتی که در جهت توسعه فناوری نانو انجام داده است، شرکت در مسابقات ملي فناوری نانو است که دوره اول و دوم مسابقات ملی فناوری نانو 500 نفر ثبت نام داشته است و همچنین حدود 300 نفر ثبت نام برای المپیاد دانش آموزی است.

وی در ادامه افزود: این شرکت دانش بنیان بیش از 20 مورد کارگاه دانش آموزی و 30 مورد کارگاه و سمینار دانشجویی برگزار کرده است و در زمینه سنتز نانو پودرها و کلیه پروژه های دانشجویی و دانش آموزی فعالیت مستمر دارد.

خلیفه اظهار داشت: محصولاتی که تا به حال این شرکت دانش بنیان ارائه داده است جدای از اختراعات و طرح و مقالاتی که ثبت شده عبارتند از پوشش دهنده های شیشه، پوشش دهنده های آنتی باکتریال سرامیک و کاشی و همچنین مواد خود تمیز شونده برای پارچه، سنگ و غیره که با تلاش پژوهشگران ساخته شده اند.

وی بیان کرد: شرکت سعی دارد تا کلیه محصولات تولیدی را تجاری سازی کند و به بازار فناوری نانو در ایران وارد کند و شرکت های دانش بنیان می توانند تعاملات خوبی با بخش صنعت داشته باشند و همچنین در اطلاع رسانی و بازار شناسی برای درک بیشتر مخاطب عام از کاربردهای محصول های ارائه شده پویا باشد.

وی عنوان کرد: محصولات تولید شده توسط این شرکت نسبت به مشابه خارجی تا 50 درصد صرفه اقتصادی دارد و در اکثر موارد بین 30 تا 40 درصد افزایش راندمان را شاهد هستیم.

خلیفه در پایان خاطر نشان کرد: انجمن های علمی و صنعت آینده کشور را می سازند و باید بتوانند آنقدر پویا عمل کنند تا با محصولاتش به کمک صنعت بپردازند و به سمت صنعتی شدن دانشگاه و  تعامل بیشتر صنعت و دانشگاه پش بروند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار