مشاور معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بهره برداری سامانه رتبه بندی، صلاحیت و صدور مجوز شرکت ها و موسسات دانش بنیان گفت: در این سامانه 70درصد پارک ها و شرکت های دانش بنیان جایابی شدند.

دکتر علی جباررشیدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند، با اشاره به راه اندازی سامانه و دبیرخانه صلاحیت، رتبه بندی و صدور مجوز شرکت ها و موسسات دانش بنیان افزود: راه اندازی این سامانه براساس قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان است که در سال 89 به تصویب رسیده است.

مشاور معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری حمایت از شرکت های دانش بنیان از لحاظ معافیت های مالیاتی، گمرکی و اعطای تسهیلات وام را از اهداف این قانون نام برد و اظهار داشت: با راه اندازی سامانه رتبه بندی شرکت های دانش بنیان مصداق دانش بنیان بودن این شرکت ها توسط این سامانه تعیین خواهد شد.

وی مرجع راه اندازی این سامانه را شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری وزارت علوم ذکر کرد و یادآور شد: این سامانه بر بستر فناوری اطلاعات راه اندازی شده است و کاربران از طریق اینترنت می‌توانند از همه نقاط به این سامانه دست یابند.

رشیدی با اشاره به ماموریت های این سامانه خاطر نشان کرد: این سامانه در زمینه صلاحیت شرکت های دانش بنیان رتبه بندی و اعطا و صدور مجوز به شرکت های دانش بنیان و موسسات تحقیقاتی را دارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه 70 درصد شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری در این سامانه جایابی شده اند، خاطر نشان کرد: همزمان با راه اندازی این سامانه اولین شرکت دانش بنیان با نام «پارسا پلیمر شریف» در این سامانه به ثبت رسید.

به گفته مشاور معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری این سامانه براساس نیازهای کشور و منویات مقام معظم رهبری راه اندازی شده است./س

برچسب ها: شرکت ، دانش ، بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.