شرکت های دانش بنیان حد فاصل بین صنعت و دانشگاه هستند و می توانند نیازها و مشکلات آنها را حل کنند.

دکتر روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت:  شرکت های دانش بنیان در واقع کارهای عملیاتی دانشی و صنعتی را با هم انجام می دهند و برای تحقق این امر باید استعداد و فهم هر دو حوزه را داشته باشند بنابراین می توانند در حد فاصل بین دانشگاه و صنعت بنشینند.

وی افزود: این شرکت ها می توانند نیازهای صنعت را در قالب یک مسئله به دانشگاه منتقل کرده و آن را به عنوان یک پروژه پژوهشی و یک بحث علمی مطرح کنندو با پاسخ و راهکار، آن را توسط همین پژوهش ها به دست آورند.

وی با بیان این که باید این حلقه واسط بین صنعت و دانشگاه را ایجاد کرد ادامه داد: شرکت هایی را که در مراکز رشد تربیت و تاسیس می کنیم و عمدتاً اساتید خود دانشگاه ها اداره کننده آنها هستند می توانند رگه هایی از فعالیت های دانش بنیان را در کشور اجرایی کنند و به این ترتیب بتوانند حد فاصل بین صنعت و دانشگاه باشند و کشورهای پیشرفته با استفاده از همین الگو توانسته اند به پیشرفت های عظیمی دست پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه های ما به صورت عموم ،ارتباطشان با صنعت ضعیف است و این در حالی است که در کشورهای پیشرفته صنعت و دانشگاهشان با هم به طور کامل مرتبط است و باعث پیشرفت آنها شده است./ع2
برچسب ها: دانش ، دانشگاه ، صنعت ، شرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار