رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها، دانشگاه جامع علمي کاربردي را راهبردي‌ترين دانشگاه کشور دانست.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل ،‌حجت‌الاسلام و المسلمين محمديان در پنجمين جشنواره ملي علمي کاربردي گفت: دانشگاه جامع علمي کاربردي تلفيق تحقيقات بنيادي و ‌آموزشي با آموزشهاي عملي و کاربردي است.

وي افزود: امروز تربيت افراد ماهر که بتوانند از دانش‌ خود ثروت توليد کنند در دستور کار دانشگاههاي جهان قرار دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمديان گفت: معتقديم دانشگاهها علاوه بر تربيت نيروي متخصص و مهارت‌آفرين بايد نيروي متعهد، متدين و مسئوليت‌پذير نيز تربيت کنند.

وي افزود: انتظاراتي از دانشگاه جامع علمي کاربردي وجود دارد که مي‌توان به مواردي مانند برقراري ارتباط با دانشگاههاي بزرگ، پيگيري ايده دانشگاه کارآفرين و توجه خاص به شرکتهاي دانش‌بنيان اشاره کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمديان گفت: انتظار ديگر تجميع دو مجموعه علمي و کاربردي و فني ‌و حرفه‌اي به يک مجموعه واحد است.

وي افزود: هم‌اکنون حدود 9000 شرکت دانش‌بنيان در کشور داريم و در نقشه جامع علمي کشور نيز پيش‌بيني شده است که در افق 1404 اين شرکتها به 50 هزار شرکت افزايش پيدا کند.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها گفت: توجه ويژه به مسائل فکري، فرهنگي و معنوي دانشجويان از مسئوليتهاي اصلي رؤساي دانشگاههاست.

وي در بخش ديگري از سخنانش افزود: توجه ويژه به علم، تفکر و تدبير؛ تاکيد ويژه بر کار، تلاش و کوشش؛ ايجاد مسئوليت اجتماعي و روحيه جمع‌گرايي و همچنين تأکيد بر عرفان و معنويت چهار مؤلفه‌اي هستند که نقش مهمي در ايجاد تمدن اسلامي داشته‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمديان گفت: امروز براي احيا و بازسازي تمدن اسلامي چاره‌اي جز توجه خاص به اين چهار مؤلفه بزرگ نداريم و دانشگاهها بهترين مکان براي توجه به اين مؤلفه‌هاست.

پنجمين همايش ملي علمي كاربردي در مرکز همايشهاي بين‌المللي سازمان صدا و سيما در حال برگزاري است./ع
برچسب ها: دانشگاه ، جامع ، علمی ، کاربردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار