رییس دانشگاه رازی كرمانشاه در پنجمین گردهمایی مراكز كارآفرینی دانشگاه های غرب كشور با اشاره به جایگاه برجسته كارآفرینی در جهان امروز گفت: تحریم بهترین شرایط را برای رشد كارآفرینی در اختیار دانشگاه ها قرار داده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دكتر 'محمد مهدی خدایی' گفت: بحث كارآفرینی یكی از مسایل مهمی است كه مراكز تحقیقاتی، دانشگاهی و آموزش و پرورش باید به آن توجه جدی داشته باشند.

وی اظهار كرد: امروزه در دنیا مقوله كارآفرینی به صورت كاری علمی و همچنین راهكاری عملی برای حل مشكلات مطرح است و نسل سوم دانشگاه های دنیا دانشگاه های كارآفرین هستند.

رییس دانشگاه رازی كرمانشاه با اشاره به لزوم تربیت نیروهای كارآفرین از سوی دانشگاه ها ابراز داشت: باید از طریق افزایش مراكز كارآفرینی در دانشگاه ها، ترویج و تبلیغ كارآفرینی نیروهای متخصصی را در این زمینه تربیت كنیم.

وی خاطرنشان كرد: اگر مراكز كارآفرینی افزایش یابد دیگر جوانان به دنبال دانشگاه و رشته ای خاص نیستند زیرا می دانند كه این امر دیگر تاثیر چندانی در اشتغال آنها نخواهد داشت.

دكتر خدایی افزود: در كشورهای توسعه یافته 25 درصد دانشجویان در رشته های خود به صورت متخصص، كارآمد و كارآفرین دانش آموخته می شوند و اگر در ایران نیز تنها 10 درصد دانشجویان كارآفرین تربیت شوند بسیاری از مشكلات از جمله مشكل اشتغال و همچنین مسئله نبود ارتباط بین دانشگاه و صنعت رفع می شود.

وی گفت: باید با رشد شركت های دانش بنیان و ایجاد مراكز فعال در دانشگاه ها كارآفرینی به صورت فرهنگ عمومی در آید و در جامعه نهادینه شود./س

 

برچسب ها: کرمانشاه ، دانشگاه ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.