رونمايي از 4 جلد كتاب،‌ اهدا كتاب، تقدير و تشكر از فعالان كتاب و استفاده رايگان از كتابخانه مجلس از فعاليت‌هاي كتابخانه مجلس در هفته كتاب است.

حسن صفي‌ياري مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شوراي اسلامي به خبرنگار حوزه كتاب و ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: در طول بيستمين دوره هفته کتاب برنامه‌هاي مختلفي در امر ترويج کتاب و کتابخاني خواهيم داشت؛رونمايي از 4 جلد کتاب تازه منتشر شده، برگزاري نمايشگاه و فروشگاه کتاب در محوطه، کتابخانه اهداي کتاب و فعاليت هايي از جمله اين برنامه‌هاخواهد بود.
وي افزود: در اين هفته بيش از3 هزار جلد کتاب با هماهنگي و همکاري آقاي دهقاني نماينده مردم ورزقان در مجلس شوراي اسلامي به کتابخانه‌هاي مناطق زلزله زده آدربايجان شرقي اهدا مي‌شود.
صفي ياري خاطر نشان کرد:کتابخانه مجلس در طول سال بيش از ده‌ها هزار‌ جلد کتاب به کتابخانه هاي عمومي،دانشگاهي،و مدارس و مساجد و ساير کتابخانه‌هاي مراکز فرهنگي در سراسر کشور اهدا مي‌نمايد .
وي افزود: از چهار سال پيش که آقاي رسول جعفريان رياست کتابخانه را بر عهده گرفت خدمات ويژه‌اي به پژوهشگران انجام شد از جمله اسکن 25 هزار جلد نسخه هاي خطي موجود در کتابخانه مجلس که اکثر اين نسخه ها تمام متن روي سايت کتابخانه به آدرس ical.ir بصورت رايگان قابل استفاده است.

صفي‌ياري با اشاره به ساير خدمات کتابخانه مجلس خاطر نشان کرد:حذف کارت عضويت با اين هدف که هر کسي با داشتن کارت ملي بتواند از امکانات کتابخانه مجلس استفاده کند، ايجاد کتابخانه هاي تخصصي، انتشار صد‌ها عنوان کتاب در موضوعات مختلف، راه اندازي نگارخانه، ايجاد موزه صنعت چاپ از ديگر خدمات ارزشمندي است که در اين چند سال اتفاق افتاده است.

وي در ادامه گفت: پژوهشگران مي‌توانند به صورت تخصصي از 5 كتابخانه تخصصي مجلس كه شامل كتابخانه اسلام شناسي، كتابخانه ايران شناسي،‌ كتابخانه انقلاب اسلامي،‌ كتابخانه تاريخ مجلس، كتابخانه زنان و كتابخانه افغانستان استفاده كنند.

اين كارشناس مجلس افزود: در هفته كتاب از كتابخوان‌ها و كتابدارهاي برتر تقدير و تشكر خواهد شد.

وي افزود: يكي از كارهايي كه در هفته كتاب انجام مي‌شود با توجه به بخش مجازي است به طوري كه نسخه‌هاي خطي را اسكن گرفته و علاقه مندان مي‌توانند به صورت رايگان دانلو كنند.

وي گفت: طرح ديگري كه به صورت كشوري اجرا خواهد شد گفتگو و پاسخ به صورت آنلاين و آفلاين است و هر كسي كه سوالي در مورد كتابخانه و روابط عمومي مجلس داشته باشد در اين سايت موضوع خود را طرح مي‌كند و روابط عمومي كتابخانه مجلس به صورت ايميل،‌ فاكس و يا پاست جواب خواهد داد.

وي خاطرنشان كرد: پژوهشگران و محققين با ثبت نام و مراجعه به كتابخانه مجلس و در اختيار گذاشتن ايميل خود مي‌توانند به صورت دوره‌اي اسناد و كتاب‌هاي الكترونيك را دريافت كنند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار