رییس دانشگاه پیام نور لرستان گفت: آنچه كه امروز به عنوان یك ضرورت جامعه است، این است كه باید چرخه تولید علم به تكنولوژی در كشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه   خبرنگاران لرستان ، دكتر 'حسن علیزاده' در آیین استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه پیام نورخرم آباد افزود: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در تولید علم به جایگاه شانزدهم جهان دست یافته، اصلی ترین عامل آن این است كه رهبر معظم انقلاب به عنوان موتور محركه تولید علم در كشور همواره بر تولید علم تاكید كرده اند.

وی نوآوری و كشف، رقابت جهانی و داشتن تصویری درست از علم، تكنولوژی و دانش را به عنوان عوامل اثرگذار در موفقیت ایران در عرصه تولید علم دانست و گفت: دانشگاه پیام نور لرستان در بین دانشگاه های كشور رتبه 22 و در بین دانشگاه های دنیا رتبه دو هزار و 723 را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح كرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید نسبت عضو هیات علمی به دانشجو در دانشگاه پیام نور یك نفر عضو هیات علمی به 250 دانشجو باشد كه خوشبختانه این دانشگاه در حال حاضر به این میانگین دست یافته است.

دكتر علیزاده با اشاره به تحصیل 38 هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور لرستان تصریح كرد: در حال حاضر پنج پردیس دانشگاهی در شهرهای الشتر، خرم آباد، دورود، كوهدشت و الیگودرز در حال احداث است كه امیدواریم كه این مراكز كه احداث آزمایشگاه و سالن های ورزشی از امكانات آنها است تا سال 93 به بهره برداری برسد.

رییس دانشگاه پیام نور لرستان با بیان اینكه 32 هزار مترمربع فضا در این دانشگاه در دست ساخت است، افزود: امیدواریم كه این فضاها را در سال های آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

له گفته وی دو هزار و 346 دانشجوی ورودی جدید در دانشگاه پیام نور خرم آباد پذیرش شده اند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.