هم اكنون بر اساس آمارهاي رسمي 7 و دو دهم درصد از جمعيت كشورمان را سالمندان تشكيل مي دهند و اين آمار تا 15 سال آينده به 14 و هفت دهم درصد خواهد رسيد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر سيد مهدي طباطبايي، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان و مسئول دانشگاه نسل سوم ضمن اعلام این خبر گفت: سالمندي دوراني از زندگي است كه در صورت شناسائي توانائي ها و برنامه ريزي مناسب دوره اي پويا خواهد بود.

دكتر سيد مهدي طباطبايي گفت: افزايش اميد به زندگي و طول عمر منجر به بالا رفتن جمعيت سالمند مي شود و بر اين اساس كارشناسان پيش بيني كرده اند در چند دهه آينده از هر 4 ايراني، يك نفر سالمند خواهد بود.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان تصريح كرد: اگر چه افزايش طول عمر، براي هر جامعه يك پيروزي است  اما به سبب كسب آمادگي لازم براي رسيدگي به نيازهاي افراد مسن، به عنوان يك چالش بزرگ براي سيستم هاي بهداشتي محسوب مي شود.

وي افزود: برخورداري از يك سالمندي پويا، مستلزم برنامه ريزي و رسيدگي به سلامت افراد از سنين نوجواني و جواني است.

وي همچنين با اشاره به اهميت آموزش در حفظ يك سالمندي سلامت، دانش آموختگي دومين گروه از دانشجويان دانشگاه نسل سوم را به آنان تبريك گفت.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: 25 نفر از متقاضيان داراي 50 تا 60 سال سن در اين دوره حضور يافتند.

دكتر سيد مهدي طباطبايي گفت: دوره هاي خود مراقبتي، تغذيه، آشنايي با برخي بيماري هاي ژنتيكي، بیماری های شایع دوره سالمندی و نحوه پیشگیری از آنها , بهداشت روان، آشنایی با مراکز مشاوره بیماری های رفتاری و مراکز ارائه خدمات بهداشتی و بازدید از سایر دانشگاههای شهرستان زاهدان، ادارات، انتقال خون و صدا و سیما  از جمله مباحث آموزشي و برنامه هایی بود که در این دوره  ارائه شد.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان با بيان اينكه نسل سوم به افرادي گفته مي شود كه دوره 20 ساله سوم زندگي خود را مي گذرانند، افزود: نسل سومي ها با اشتياق فراوان سركلاس ها حاضر شده و از هر لحظه حضور در جمع هم سالانشان بيشترين بهره را مي بردند.

وي در پايان با بيان اينكه حدود 200 نفر متقاضي شركت در دوره ها تاكنون ثبت نام شده اند ابراز اميدواري كرد: با تامين بودجه امكان ادامه برگزاري اين دوره هاي آموزشي براي تمامي متقاضيان وجود داشته باشد.

در پايان اين مراسم دانش آموختگان پس از اداي سوگند، گواهينامه دانش آموختگي خود را دريافت كردند
برچسب ها: جمعیت ، سالمند ، طول عمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار