نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه ظرفیت چاپخانه های شهر فرهنگی و مذهبی قم کاهش یافته است، گفت: در بررسی علل عدم رغبت مخاطبان به مطالعه می‌بینیم که هزینه‌های سنگین کتاب‌ها در عناوین مختلف، موجب عقب‌نشینی مخاطبان از خرید کتاب شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، امیرآبدای فراهانی با بیان اینکه گرانی کاغذ صنعت چاپ و نشر کتاب را با مشکلات بی شماری روبرو کرده است ،گفت: متأسفانه گرانی کتاب قدرت خرید مردم را به نحو چشمگیری کاهش داده است و این امر موجب شده وضعیت نشر کتاب با چالش‌های بی‌شماری روبه‌رو شود.
امیر آباد فراهانی افزود: اگر کتاب در سراسر کشور به خوبی توزیع شود، علاقمندان به کتاب‌خوانی گسترش پیدا می‌کنند و در نتیجه با کاهش نرخ کاغذ نیز می‌توانیم توازن نرخ کتاب را نیز در کشوربه حد ایده‌آلی برسانیم.
وی، گرانی کاغذ در سراسر کشور را به عنوان یکی ازمهم‌ترین دلایل کاهش سرانه مطالعه یاد کرد و افزود: اگر کتاب‌ها با قیمت مطلوب و به‌صورت عادلانه در کشور توزیع شوند، مخاطبان به مطالعه ترغیب خواهند شد.
نماینده مردم قم ادامه داد: قیمت کاغذ برای ناشران مشکل ایجاد کرده است و دیگر نمی‌توان با این هزینه‌ها انتشارات کارآمدی داشت و از این رو مسئولان ارشاد باید برای حل این مشکل چاره‌ای بیاندیشند.
عضو کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس، یاد آورشد : ترویج فرهنگ مطالعه در کشور کاری تربیتی و فرهنگی است و نیاز به برنامه‌ریزی در سطح کلان و همکاری همه نهادهای فرهنگی و اجتماعی دارد./س
برچسب ها: قم ، ظرفیت ، چاپخانه ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.