از ضربان قلبتان به جای رمز عبور استفاده کنید

دانشمندان در حال توسعه فناوری‌هایی هستند که افراد به کمک آنها می‌توانند از ضربان قلب خود به جای گذرواژه و رمز عبور وسایل مختلفی مثل گوشی، تبلت و لپ تاپ استفاده کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، دانشمندان می گویند از آنجا که ضربان قلب هر انسان دارای الگوی منحصر به فرد و ویژه ای است، می توان از آن همانند اثر انگشت برای احراز هویت افراد استفاده کرد. آنها هم اکنون در حال توسعه فناوری هایی هستند که در اصطلاح به آنها فناوری های بیومتریک یا زیست سنجی گفته می شود. بیومتریک شاخه ای از زیست شناسی است که حرکات و فعالیت اندام های مختلف بدن را به الگوهای آماری تبدیل می کند. این فناوری ها می توانند افراد مختلف را براساس الگوی ضربان قلب آنها شناسایی و صاحب خود را تشخیص دهند.



وب سایت لیوساینس که در این زمینه با چندین تن از دانشمندان صاحب نظر گفت و گو کرده، اظهار امیدواری کرده است که در آینده ای نه چندان دور گوشی ها، لپ تاپ ها، رایانه های شخصی، تبلت ها، کنسول های بازی و دیگر ابزارها و فناوری های شخصی به کمک این فناوری ها به راحتی خواهند توانست صاحب خود را شناسایی کنند و برای احراز هویت آنها نیازی به گذرواژه و یا رمز عبور نخواهند داشت.


به گفته دانشمندان این فناوری ها نه تنها قادرند الگوی منحصر به فرد ضربان قلب افراد را تشخیص دهند که حتی می توانند افراد را از روی شکل قلب آنها شناسایی کنند.


این فناوری ها شبیه دستگاه هایی است که پزشکان از آنها برای گرفتن نوار قلب بیماران خود استفاده می کنند. در این دستگاه ها تراشه ویژه ای بر روی سینه بیمار قرار می گیرد و ضربان قلب او را مورد سنجش قرار می دهد. اما در فناوری های جدید نیازی به این کار نیست چرا که قادرند ضربان قلب افراد را از فقط با لمس نوک انگشتان آنها شناسایی کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.