تاکنون در زمینه ساخت تاکسی های هوایی 5 مرکز مشغول به فعالیت بوده اند و تا بهمن ماه این مراکز به 15 عدد نیز می رسد.

منوچهر منطقی، رئیس صنایع هوایی فضایی ایران در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  در زمینه تولید تاکسی هوایی و هواپیماهای پهن تاکنون فعالیت های خوبی را آغاز کرده ایم و با پشتکار فراوان در حال ادامه این روند ساخت و ساز هستیم.

وی افزود: تاکنون 5 تا 6 مرکز را جهت انجام طراحی و ساخت این نوع هواپیماها افتتاح کرده ایم و قصد داریم تا بهمن ماه این مراکز را به 15 مرکز برسانیم و بخش دوم مدل های آن را که توسط اتحادیه هوا فضا دسته بندی شده را نیز طراحی کرده و بسازیم.

منطقی عنوان کرد: قبلا هواپیماهای 4 نفره را ساخته بوده ایم اما از نظر اقتصادی در حال کار و بررسی بر روی آن هستیم و با ساخت هواپیماهای 6 نفره روند کار خود را در این زمینه تکمیل خواهیم کرد و قصد داریم تا پایان سال تست های آزمایشی ساخت هواپیماهای 6 نفره را نیز به پایان برسانیم.

وی هدف اصلی را ساخت هواپیماهای بزرگ دانست و تاکید کرد: هواپیماهای پهن و دو راهرو که تعداد مسافران آن از 220 نفر بیشتر است هدف اصلی هستند ولی برای دستیابی به آن ابتدا باید هواپیمای 100 نفره و سپس 150 نفره را ساخت تا بتوانیم به راحتی آن را ارتقا داده و به ساخت هواپیمای 220 نفره برسانیم.

** نمایشگاه امسال نمایش شکوفایی فناوری های هوانوردی است

ایراج ابراهیمی، رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران گفت: در نمایشگاه صنایع هوایی و فضایی برخی از این هواپیما که ساخت دانشمندان ایرانی هستند به نمایش گذاشته خواهد شد که بعضی از آنها پرواز کرده  به نمایشگاه می آیند و برخی دیگر قطعاتش از هم جدا شده و در نمایشگاه دوباره متوسط خواهند شد.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه علاوه بر به نمایش گذاشتن دستاوردهای کشورمان در زمینه هواپیمایی و فضایی بخش هایی مانند مسابقات گوناگون، آشنایی با علوم فضایی و دیگر بخش های متنوع ارائه خواهد شد.

ابراهیمی بازدید از این نمایشگاه را برای عموم مردم آزاد دانست و عنوان کرد: اتحادیه صنایع هوا فضایی ایران به ساخت هواپیماهای بدون سرنشین، که کارهایی همچون عکاسی، هواشناسی و ثبت تغییرات زمین را با کمترین هزینه انجام می دهد نیز می پردازد.

وی تصریح کرد: ما سعی کردیم نمایشگاه دارای فلسفه خاصی باشد و در آن شکوفایی هوایی، هوانوردی و فناوری های خاص مربوط به هوا فضا را به نمایش بگذاریم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.