مديرعامل شرکت ملي حفاري ايران امروز گفت : براي حفاري در اين دو فاز 2 دکل حفاري مستقر هستند و کار حفاري 22 حلقه چاه را انجام مي دهند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، بهمني با بيان اين که عمليات اجرايي طرح حفاري فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي شامل تجهيز کارگاه ، تامين کالا و مواد و متعاقب آن شروع حفاري از روزهاي نخست سال 1389 کليد خورد افزود : براي حفاري 22 حلقه چاه در فازهاي 17 و 18 درمجموع نزديک به 90 هزار متر حفاري خواهد شد.

وي گفت : براي حفاري اين چاه ها اعتباري افزون بر يک ميليارد دلار هزينه شده است .

بهمني افزود : با توجه به برنامه توليد زود هنگام از اين فازها و بر اساس توافق به عمل آمده با شرکت نفت و گاز پارس ، حفر و تکميل 7 حلقه چاه در فاز 17 و 8 حلقه چاه در فاز 18 پر شتاب دنبال مي‌شود.

هم‌اکنون در فاز 18، حفاري آخرين چاه در حفره هشت و يک دوم اينچ به اتمام رسيده و در فاز 17 هم 4 حفر انجام شده است و مشبک کاري چاه‌ها به عنوان آخرين مرحله حفاري در دستور کار قرار دارد.

مراحل تحويل اين چاه‌ها به کار فرما بين 3 تا 4 ماه آينده محقق خواهد شد.

پارسال 24 حلقه چاه در فاز 9 و 10 پارس جنوبي حفاري شد که ظرفيت توليد 58 ميليون متر مکعب گاز در سال را دارد. 

طرح توسعه فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي با هدف توليد روزانه 50 ميليون مترمکعب گاز شيرين ، توليد روزانه 80 هزار بشکه ميعانات گازي و 400 تن گوگرد و توليد سالانه يک ميليون تن اتان و يک ميليون و 50 هزار تن گاز مايع در دست اجرا است .

حفاري 22 حلقه چاه دو فاز17 و 18 پارس جنوبي به شرکت ملي حفاري ايران محول شده است.
شرکت ملي حفاري ايران يکي از شرکت هاي بالادستي تابع شرکت ملي نفت ايران است و اين شرکت هم اکنون حفاري فازهاي 17، 18 و 14 پارس جنوبي را در دست اجرا دارد./س

برچسب ها: پارس ، جنوبی ، اقتصاد ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار