انتشار 1000 میلیارد تومان اوراق مشارکت پارس جنوبی با هماهنگی بانک مرکزی برای شتاب دهی در اجرای طرح توسعه فازهای 11 تا 24 پارس جنوبی از فردا (شنبه 15 مهر) در شعب منتخب بانک ملت آغاز می شود.

 
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، احمد قلعه بانی در آستانه دور جدید انتشار اوراق مشارکت شرکت نفت و گاز پارس در باره مناسب بودن زمان انتشار اوراق مشارکت شرکت نفت و گاز پارس از روز شنبه 15 مهر با توجه به نوسان های نرخ ارز در بازار گفت: افرادی که به سرمایه گذاری در بلندمدت فکر می کنند و به دلالی و واسطه گری اعتقاد کمتری دارند و برای سرمایه گذاری پول خود در جای مطمئن، کمتر تحت تاثیر نوسان های نرخ ارز قرار می گیرند.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران صنعت نفت را دارای بالاترین اولویت برای جذب سرمایه دانست و گفت: سرمایه گذاری در پروژه های صنعت نفت مانند گذشته مناسب است و علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، بازده بیشتر و بازگشت سرمایه سریع تری دارد.

وی از انتشار 1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت نفتی در سال جاری خبر داد و گفت: انتشار 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای طرح های شرکت نفت فلات قاره و 1000 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای طرح های پارس جنوبی پیش بینی شده است.
 
قلعه بانی اظهار داشت: انتشار 1000 میلیارد تومان اوراق مشارکت پارس جنوبی با هماهنگی بانک مرکزی برای شتاب دهی در اجرای طرح توسعه فازهای 11 تا 24 پارس جنوبی از فردا (شنبه 15 مهر) در شعب منتخب بانک ملت آغاز می شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران پیشتر با بیان این که عرضه اوراق مشارکت صنعت نفت حتی با سود بیش از 25 درصد هم دارای توجیه اقتصادی است، گفته بود: با رعایت شرایط دیگر بخش های اقتصادی کشور، مسئولان و قانون گذاران باید شرایطی ویژه برای تامین منابع مالی صنعت نفت و گاز کشور ایجاد کنند.
 
قلعه بانی تاکید کرد: حتی سود تشویقی یک تا 2 درصد بیشتر اوراق مشارکت صنعت نفت می تواند انگیزه سرمایه گذاران را به فعالیت در پروژه های بزرگ نفت و گاز کشور بیشتر کند و در نتیجه مواهب آن علاوه بر سرمایه گذاران به دیگر آحاد ملت گسترش یابد.
 
وی در باره تعیین سود بالاتر برای اوراق مشارکت نفتی گفت: احتمال اختصاص سود علی الحساب بیشتر به اوراق مشارکت پارس جنوبی در آینده برای تشویق سرمایه گذاران وجود دارد.
 
معاون وزیر نفت تاکید کرد: سرمایه گذاری در بخش های صنعت نفت، از دیگر بخش های تولیدی کشور جذاب تر و دارای ارزش بیشتر برای سرمایه گذاران است.
 
قلعه بانی گفت: با توجه به برخی محدودیت های ایجاد شده برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی در ایران، بهترین روش این خواهد بود که نقدینگی پراکنده با ابزار اوراق مشارکت با پرداخت سود مناسب به سمت سرمایه گذاری در پروژه های نفت گاز هدایت شود.
 
وی خاطر نشان کرد: امسال 5 هزار و 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت ارزی و ریالی برای شتاب دهی به اجرای طرح های پارس جنوبی از سوی شرکت نفت و گاز پارس منتشر می شود./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار