میدان نفتی خشت 77 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از پیشرفت 77 درصدی طرح توسعه میدان خشت خبر داد و افزود: بر اساس اعلام مجری طرح، توسعه این میدان نفتی تا پایان امسال با هدف تولید روزانه 30 هزار بشکه نفت انجام می شود.
فکور در شیراز افزود: نفت تولیدی میدان خشت برای صادرات اختصاص می یابد و در مرحله مقدماتی، از واحد بهره برداری میدان نرگسی برای پالایش نفت خام تولیدی این میدان استفاده می شود .
وی افزود : در تلاش هستیم میدان خشت در فارس را نیز هرچه سریع تر وارد مدار تولید کنیم و با تولید زودهنگام به تولید نفت از این میدان بپردازیم.
میدان نفتی خشت در 110 کیلومتری جاده بوشهر-شیراز ، انجام بازنگری طراحی پایه، احداث تأسیسات سرچاهی، خطوط لوله جمع آوری و انتقال نفت خام و تأسیسات فرآورش نفت (CPF) با مساحت عرصه 40 هکتاری و جمع آوری و تزریق گازهای همراه تولیدی میدان نفتی خشت را در بر می گیرد.
این تأسیسات جهت استخراج و انتقال روزانه 30 هزار بشکه نفت در روز به بندر گناوه جهت صادرات، طراحی و ساخته می شود .
شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، یکی از سه شرکت زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، با در اختیار داشتن 10 میدان گازی فعال شامل آغار، دالان، نار، کنگان، وراوی، شانول، تابناک، گورزین، سرخون و هما به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده گاز مورد نیاز کشور فعالیت می کند./س

برچسب ها: پیشرفت ، توسعه ، خشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.