نتايج تحقيقات جديد حاكي از اين است كه كاركنان انگليسي در ميان كاركنان ساير كشورهاي اروپائي داراي بالاترين نرخ ابتلا به بيماري روحي افسردگي هستند و اين نرخ روز به روز در حال افزايش مي باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، دیلی میل نوشت:

بر اساس نظرسنجي هاي صورت گرفته از اكثريت كاركنان انگليسي نتايج حكايت از وجود 26% بيماري افسردگي در ميان آنها داشته در حاليكه اين نرخ در ايتاليا به 12% ميرسد.

در ادامه نتايج تحقيق كشور آلمان نيز بعد از كشور انگلستان داراي بيشترين نرخ ابتلا به بيماري افسردگي در ميان كاركنانش مي باشد.

در اين تحقيق از هر 4 كارمند انگليسي يك كارمند اظهار داشت كه داراي بيماري افسردگي بوده و از ترس از دست دادن شغلش حاضر نشده است كه وضعيت روحي خود را به كارفرماي خود گزارش دهد و با پنهان كاري، شرايط روحي خود را بدتر از گذشته كرده است.

نتايج تحقيقات مركز بيماريهاي رواني اروپا نشانگر اين است كه از هر 10 نفر كارمند اروپائي يكي بخاطر تضعيف شرايط روحي و ابتلا به بيماري افسردگي نمي تواند در سازمان مفيد واقع شده و زمان مفيد كار در سازمان را تلف كرده و خسارات جبران ناپذيري به سازمان وارد مي كند.

در ادامه بر اساس برآورد اين مركز در طي يك روز كاري افسردگي كاركنان مبلغي معادل با 21000 يورو بر اتحاديه اروپا خسارت وارد كرده و رقم  خسارت وارده ناشي از بيماري رواني افسردگي در سال 2010 بر اتحاديه اروپا معادل با 73 بيليون يورو بوده است.

با وجود گستره وسيع اين مشكل ،در حدود يك سوم مديران اروپائي اظهار داشته اند كه هيچ نوع سيستم حمايتي براي حمايت از كاركنان افسرده وجود ندارد و 43%از آنها خواستار تغيير در وضع قوانين و سياستهاي سازمان در جهت حمايت از كاركنان افسرده شدند.

بگزارش ديلي ميل"آگاهي از علائم بيماري افسردگي  در ميان مردم بسيار كم است بطوريكه در حال حاضر اين معضل بعنوان بزرگترين مشكل در ميان كاركنان سازمانهاي اروپائي در آمده است و از هر 5 نفر اروپائي يكي در معرض بيماري افسردگي قرار دارد.

شایان ذکر است  عواملي چون وجود روابط ناسالم بين افراد در جامعه ، سست بودن پايه هاي نظام خانواده ،افزايش تمايل به مصرف الكل و مواد مخدر و در سالهاي اخير عامل اقتصادي همچون بحران مالي اروپا و تاثير آن بر افراد جامعه و كاركنان سازمانها و ادارات اروپائي  از جمله عواملي كليدي هستند كه در افزايش نرخ افسردگي در ميان كاركنان جوامع اروپائي تاثير گذاشته است.

منبع: جام نیوز
برچسب ها: افسردگی ، کارمندان ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.