ورود هواپیمای بدون سرنشین ناشناس به آسمان سرزمینهای اشغالی، اسرائیلیها را به شدت ترسانده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، سخنگوی ارتش اسرائیل در این باره اظهار داشت: نیروی هوایی اسرائیل یک فروند هواپیمای بدون سرنشین را که وارد فضای جنوب سرزمینهای اشغالی شده بود سرنگون کرده است. نیروهای دیدبانی نیروی هوایی اسرائیل این هواپیما را بالای دریای مدیترانه به موازات نوار غزه رصد کرده بودند که بنابر اعلام ارتش اسرائیل، به محض رسیدن به منطقه ای غیر مسکونی مورد حمله جنگنده های اسرائیلی قرار گرفته و ساقط شده است.

ایهود باراک وزیر جنگ اسرائیل از نقض هوایی اسرائیل و ورود این هواپیما به آن به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت تل آویو چگونگی واکنش به این موضوع را بررسی خواهد کرد. در همین حال رادیو اسرائیل اعلام کرد این هواپیما بر فراز کوه الخلیل رصد شده و بعید است که از نوار غزه به پرواز درآمده باشد، هر چند این هواپیما در حال جمع آوری اطلاعات جاسوسی بوده است.

 ارتش اسرائیل اعلام کرد بقایای این هواپیما برای بررسی فنی جمع آوری خواهد شد. جوارا البدیری گزارشگر الجزیره گفت منطقه ای که هواپیما بر فراز آن به پرواز درآمده است به شدت تحت کنترل قرار دارد و با این حال این موضوع برای فلسطینیها هم بسیار مهم است که آیا ممکن است این هواپیما از نوار غزه به پرواز درآمده باشد، زیرا اوضاع در مناطق مرزی با اسرائیل ناآرام است.

با این حال ارتش اسرائیل اعلام کرده است که هواپیما از نوار غزه به پرواز در نیامده است زیرا آن را در مرز دریایی در جنوب اسرائیل مشاهده کرده است و به نظر می رسد از صحرای سینا یعنی از اراضی مصر وارد آسمان اسرائیل شده باشد، پس متعلق به اردن هم نمی تواند باشد. همین موضوع باعث شده است با وجود برگزاری اعیاد دینی یهودی، اسرائیلیها به مسائل امنیتی بیشتر بپردازند و با این حال این موضوع را بسیار خطرناک توصیف کرده اند.

 ارتش اسرائیل اعلام کرده است این هواپیما به محض رسیدن به مرزهای اسرائیل رصد و به آن اجازه داده شده به مکانی غیر مسکونی برسد تا سرنگون شود. با این حال این هواپیما مسیری طولانی را در آسمان سرزمینهای اشغالی طی کرده هر چند ارتش اسرائیل تاکید کرده است کاملا آن را زیر نظر داشته است تا آن را در موقعیت مناسب سرنگون کند. متخصصان ارتش اسرائیل تاکید کردند این هواپیما محموله های انفجاری با خود حمل نمی کرده بلکه برای جمع آوری اطلاعات جاسوسی از مناطق جنوبی اسرائیل به پرواز درآمده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار