نخست وزیر ایتالیا خروج نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل از لبنان را اشتباهی بزرگ خواند.

جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا قرار است طی روز‌های آتی به لبنان سفر کرده و درباره شرایط خاورمیانه با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کند. ایتالیا از جمله کشور‌هایی است که نظامیانی در میان نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفل) دارد. 

به گزارش الجزیره، ملونی پیش از سفری که قرار است در روز جمعه انجام شود، اعلام کرد: نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل نباید از لبنان خارج شوند. عقب نشینی یونیفل از لبنان به درخواست یکجانبه اسراییل اشتباه بزرگی است که می‌تواند باعث تضعیف اعتبار عملیات صلح سازمان ملل شود. 

وی خاطر نشان کرد: امنیت نیرو‌های ایتالیایی و سایر نیرو‌های حافظ صلح در لبنان باید از سوی ارتش اسراییل تضمین شود. ما بر این باوریم اقدامات نیرو‌های اسراییلی در هدف قرار دادن یونیفل کاملا غیرقابل توجیه است. 

ملونی که در مجلس سنای ایتالیا سخن می‌گفت، تاکید کرد: حمله نظامیان صهیونیست به نیرو‌های حافظ صلح در لبنان نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت برای پایان بخشیدن به خصومت میان حزب الله و اسراییل محسوب می‌شود. 

آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا نیز قرار است هفته آینده به سرزمین‌های اشغالی سفر و با مقامات صهیونیست دیدار و گفتگو کند. وی در ادامه به رام الله، مقر تشکیلات خودگردان در کرانه باختری سفر کرده و با مقامات فلسطینی گفتگو خواهد کرد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار