گزارش جدید بانک جهانی هشدار می‌دهد که جهان در فرآیند مبارزه با فقر دچار شکست‌های جدی شده است و به برخی اهداف تعیین شده نخواهد رسید. 

بانک جهانی هشدار داد که افزایش جنگ، بدهی‌های بین‌المللی، بحران آب و هوایی و همه‌گیری کرونا سبب شده تا مبارزه با فقر متوقف شود و این بدان معناست که هدف تعیین شده توسط سازمان ملل برای پایان دادن به فقر شدید تا سال ۲۰۳۰ امری ناممکن است.

به گزارش گاردین، منظور از فقر شدید آن است که افراد با کمتر از روزانه ۲.۱۵ دلار زندگی خود را بگذرانند. بر این اساس در جهان بیش از ۷۰۰ میلیون نفر دچار فقر شدید هستند و بر خلاف پیش‌بینی‌های قبلی، دست کم سه دهه طول می‌کشد تا از این طبقه‌بندی خارج شوند. بر اساس این گزارش، فقر شدید بیش‌تر در کشور‌های جنوب صحرای آفریقا متمرکز است که رشد اقتصادی پایین و شکنندگی اقتصادی بالایی دارند.

«اکسل ون تروتسنبورگ» مدیر عامل ارشد بانک جهانی گفت که پس از چندین دهه پیشرفت، جهان در فرآیند مبارزه با فقر دچار شکست‌هایی جدی شده است. او گفت که بر این اساس، رویکرد‌های تجاری پیشین دیگر کارساز نخواهد بود و برای بهبود زندگی و معیشت مردم باید طرح‌های جدیدی در نظر گرفته شود. 

در این گزارش همچنین اشاره شده است که فرآیند از بین بردن کلی فقر، بالغ بر یک قرن طول خواهد کشید. 

پیش از این، سازمان ملل هشدار داده بود که تغییرات اقلیمی و رویداد‌های شدید آب و هوایی می‌تواند سبب از دست دادن درآمد برای بخش مهمی از جمعیت کشور‌ها شود. خشکسالی، سیل، طوفان و افزایش سطح آب دریا‌ها تا کنون سبب شده بیش از ۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان خانه‌های خود را ترک کرده و به مناطق دیگری بروند. امری که می‌تواند سبب از دست دادن شغل شده و معیشت را تهدید کند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار