صدها هزار سرباز آمريکايي بازگشته از جنگ در عراق و افغانستان با مشکلات متعددي چون بيکاري ، افسردگي و حتي بزهکاري روبرو شده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازشبکه فرانس 24 ؛  بسياري از سربازان آمريکايي بازگشته از جنگ که با مشکلات بيکاري و افسردگي دست و پنجه نرم مي کنند رو به بزهکاري آورده اند.

دو سال پيش تعداد دادگاههاي رسيدگي به جرائم کهنه سربازان در سراسر آمريکا به بيست و دو مورد مي رسيد اما شمار آنها اکنون به صد دادگاه رسيده و دادگاههاي سنتي نيز با پرونده هاي بسياري در خصوص کهنه سربازان روبرو شده اند.

اين سربازان عمدتا به علت مصرف بالاي مواد مخدر مرتکب نزاع و خشونت مي شوند.تا کنون سيصد کهنه سرباز از برنامه هاي درماني ترک مواد مخدر بهره مند شده اند.

مسئول هماهنگ کننده قضايي برنامه کهنه سربازان مي گويد : آنچه  ما مشاهده کرده ايم اين است که کهنه سربازان مشکلات بسياري براي جذب شدن در جامعه دارند. آنها عادت دارند دستور بگيرند و ماموريت انجام دهند اما يکباره در جامعه مدني به حال خود رها مي شوند و اين تطابق بسيار دشوار است.

بيش از نيمي از کهنه سربازان از سندرم پس از تروما و افسردگي رنج مي برند.کهنه سربازان در صورت جرائم کوچک به گذراندن دوره درماني ، کمک اجتماعي و معرفي منظم خود به قاضي محکوم مي شوند.

کهنه سربازاني که در اين دادگاه ها محکوم مي شوند از سوي کهنه سربازان جنگ ويتنام همراهي و نظارت مي شوند. اين همراهي مانع از زنداني شدن کهنه سرباز مي شود.

يک سوم بي خانمان ها در آمريکا کهنه سرباز هستند. نرخ بيکاري در ميان اين افراد سه برابر بيش از متوسط ملي آمريکاست. باراک اوباما قانوني را براي بازگشت اين سربازان سابق به فعاليت شغلي به تصويب رسانده است. ميت رامني نيز وعده  کمک هاي دولتي به آنها داده است. مسئله کهنه سربازان آمريکايي به حدي بغرنج است که به يک موضوع انتخاباتي تبديل شده است.

برچسب ها: آمریکا ، سرباز ، کهنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار