ایران بعد از کشورهایی چون آمریکا، دانمارک و مصر چهارمین کشور پرطلاق دنیا محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان یک روان‌شناس گفت: طبق آمارهای رسمی وغیررسمی، طلاق از جمله معضلاتی است که افزایش آن شکل چشم‌گیرو خطرناکی به خود گرفته و از هر چهار یا پنج ازدواجی که صورت گرفته، یک مورد آن به طلاق می‌انجامد برهمین اساس ایران بعد از کشورهایی چون آمریکا، دانمارک و مصر، چهارمین کشور پرطلاق دنیا است.

جعفری‌سنبل‌آبادی افزود: طلاق مانند هر پدیده اجتماعی دیگری دارای ریشههای مختلفی است و کمتر میتوان برای آن علل محدودی را درنظر گرفت.

وی تصریح کرد: طلاق دارای علل متعدد و دراکثر مواقع پیچیده است، اما یکی از معماهایی که امروزه برای متخصصان در برخورد با زندگی افراد مختلف مطرح می‌شود، این است که بسیاری از زوجها با وجود نارضایتی به زندگی در کنار هم ادامه می‌دهند و اما در مقابل عدهای دیگر با وجود رضایت کامل به ناگاه از یکدیگر جدا می‌شوند.

این روان‌شناس خاطرنشان کرد: به پدیده طلاق باید نگاه جامعی داشت و نمی‌شود برخی علل را بزرگ کرده و در مورد برخی دیگر کوچک‌نمایی کنیم همچنین افزایش طلاق را می‌توان از نقطه‌نظرات متفاوتی از قبیل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و روانی مورد بررسی قرار داد./س

برچسب ها: ایران ، پرطلاق ، دنیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.