جاکوب دومین انسان در دنیا است که تاکنون این عمل را انجام داده است اما نفر قبلی 5 هفته پس از عمل از دنیا رفت.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، به قول قدیمی ها، عمر بعضی افراد علی رغم همه اتفاقات باز هم به دنیا است و این ضرب المثال، درباره یک آتش نشان اهل جمهوری چک صدق می کند که به صورت معجزه آسایی 6 ماه پس از تعویض قلب خود با دو پمپ مصنوعی همچنان به زندگی ادامه می دهد.

"جاکوب هالیک" 37 ساله از اهالی جمهوری چک اوایل سال میلادی اخیر به دلیل ناراحتی قلبی به پزشک مراجعه کرد و پس از انجام معاینات متوجه شد که در قلب او توموری بد خیم وجود دارد و از شانس کمی برای زندگی برخوردار است. پزشکان به او اعلام کردند که به دلیل پیشرفت سرطان و ترکیبات خاص داروهایی که وی باید پس از عمل پیوند مصرف کند، فعلا امکان عمل پیوند بر روی او ممکن نیست.



تنها راه موجود برای او، انجام یک عمل تعویض بود که بر اساس آن وی باید قلب خود را با دو پمپ عوض می کرد. وی در روز 3 آوریل امسال در بیمارستانی در شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک به زیر تیغ جراحان رفت. جراحان دو پمپ، هر کدام به طول 20 سانتی متر را در بدن او نصب کردند. هر کدام از این پمپ ها با سرعت 10 هزار دور در دقیقه کار می کنند و وظیفه گردش خون را در بدن جاکوب بر عهده دارند.

این پمپ ها به وسیله باطری کار می کنند و بعد از هر 12 ساعت نیاز به شارژ مجدد خواهند داشت. پس از عمل جراحی وضعیت جسمانی جاکوب به سرعت رو به وخامت رفته و دچار خونریزی داخلی، نارسایی کلیه و کاهش شدید وزن شد. اما وی موفق می شود که به شکل معجزه آسایی سلامت خود را به دست آورده و در حال حاضر از وضعیت پایدار و نسبتا مناسبی برخوردار است. جاکوب در حال حاضر در حال انجام مداواهای لازم بوده و در لیست انتظار برای پیوند قلب قرار گرفته است.



جاکوب دومین انسان در دنیا است که تاکنون این عمل را انجام داده است. نفر قبلی 5 هفته پس از عمل از دنیا رفت. با این حساب جاکوب تنها انسانی است که تاکنون با این دو پمپ تا این مدت زنده مانده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار