توسعه صادرات غیر نفتی تحریم های دشمنان را خنثی می كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، استاندار زنجان، گفت: توسعه صادرات غیر نفتی به عنوان یكی از اركان و اهداف اقتصاد مقاومتی تحریم های دشمنان را علیه نظام اسلامی خنثی می كند.

رئوفی نژاد نظام اسلامی را سرشار از توانمندی ها و ظرفیت های خدادادی عنوان کرد و افزود: باید با بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود و ایجاد فرصت های جدید اقتصادی، تحریم ها را دور زد و توطئه دشمنان را خنثی كرد.

وی وجود معادن غنی و سرشار، فناری های پیشرفته و نوین و آخرین یافته های پژوهشی را از ظرفیت های برجسته نظام اسلامی دانست واظهارکرد: با بهره گیری حداكثری از این منابع می توان از صادرات نفت كاست و به حجم صادرات غیر نفتی افزود.

عضو شورای عالی اداری كشور به برنامه ریزی های صورت گرفته برای كاهش 10درصدی سالانه صادرات نفتی اشاره وتصریح کرد: افزایش ذخیره حاصل از سود فروش نفت و گسترش صادرات غیر نفتی از اقدامات صورت گرفته طی سالهای اخیر برای كاهش وابستگی درآمد كشور به این منبع می باشد.

رئوفی نژاد خاطر نشان کرد: درآمد نظام اسلامی طی پارسال از محل فروش نفت 90 میلیارد است و بیش از 30 درصد این مبلغ در صندوق ذخیره ملی پس انداز و از ورود آن به بازار جلوگیری شد./ع

برچسب ها: خنثی ، تحریم ، دشمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.