کتاب "فرهنگ بازی‌های بومی محلی استان اصفهان" در راستای اطلاع رسانی و ترویج بازی‌های بومی محلی استان اصفهان تدوین می‌شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان و بر اساس گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان اصفهان،هیات ورزشهای سنتی و بازیهای بومی،محلی استان اصفهان قصد دارد کتاب "فرهنگ بازی‌های بومی محلی استان اصفهان" در راستای اطلاع رسانی و ترویج بازی‌های بومی محلی استان اصفهان را تدوین کند.

استان اصفهان قومیت‌های مختلفی را در خود جای داده است و این قومیت‌های گوناگون فرهنگ‌ها و بازی‌های متنوعی را دارند و انتشار این کتاب در جهت اطلاع رسانی و ترویج بازی‌های بومی محلی استان اصفهان نقش بزرگی را ایفا خواهد کرد.

مسؤول کمیته آموزش هیات ورزشهاي سنتی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان پیرامون این کتاب گفت: اقوام فارس، ترک، لر، کرد، عرب وگرجی در استان اصفهان سکونت دارند و طرح تدوین و انتشار کتاب "فرهنگ بازی‌های بومی محلی استان اصفهان" از خرداد سال جاری در هیات ورزشهاي سنتی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان مطرح شد و در جلساتی با حضور رؤسای هیاتهای شهرستان‌های استان اصفهان، این طرح تشریح و با استقبال تمامی رؤسا رو به رو شد.

سعید رستمی ادامه داد: حدود 15 شهرستان استان اصفهان لیست بازی‌ها را به صورت مکتوب ارائه کرده و جزییات بازی‌ها را نیز توضیح داده‌اند و تا ماه‌های آینده نیز بقیه شهرستان‌ها این لیست را تهیه و ارسال می‌کنند.

مسؤول کمیته آموزش هیات ورزشهاي سنتی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان با بیان اینکه حدود 2 ماه برای گردآوری نهایی اطلاعات و تدوين اين كتاب زمان لازم است، خاطرنشان‌کرد: پیش بینی می‌شود کتاب"فرهنگ بازی‌های بومی محلی استان اصفهان" دهه فجر سال جاری چاپ و عرضه شود/ع.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.