صنعت مواد غذايي به تدبير بيشتر و حمايتهاي دولتي براي ايجاد ارزش افزوده و اشتغال زايي بالا نيازمند است.

علي ظفري کارشناس صنايع غذايي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: صنعت مواد غذايي جز بزرگترين صنايع بوده و رتبه 5 را در جهان به خود اختصاص داده است اين صنعت تحت تاثير عوامل دروني مانند سياست کشور، آموزش مديران مياني و عوامل بروني مانند سياستگذاري کشور، تورم و... قرار مي گيرد که اخيرا تاثير عوامل بيروني بيشتر از ديگر عوامل است و تمامي اين ها بر روي بهره وري اين صنعت تاثير مي گذارد.

اين کارشناس مواد غذايي در ادامه خاطر نشان کرد: بسته بندي از گلوگاههاي اساسي براي فروش بهتر و بيشتر مواد غذايي است که رنگ، شکل، به علامت رساندن مواد غذايي به دست تقاضا کنندگان در اين حيطه قرار مي گيرد که متاسفانه حرکت بسته بندي با توليد فاصله زيادي دارد و به توجه هر چه بيشتر کارشناسان ، مديران شرکت و طراحان نيازمند دارد.

وي تصريح کرد: بخش خصوصي به دليل تنوع و گوناگوني در زمينه مواد غذايي توانسته تاثير گذارتر از بخش دولتي ظاهر شود و پيشرو در اين صنعت است.

ظفري در ادامه بيان کرد: خودباوري اولين قدم در رسيدن به خود کفايي است به دست آوردن نيازهاي بازار و قابليت انعطاف پذيري در توليد و گسترش آن از ديگر شرايط رسيدن به خود کفايي است داشتن لوازم آزمايشگاهي متناسب با تکنولوژي روز نيز اثر به سزايي دارد.

اين کارشناس در پاسان به تدبير بيشتر در صنعت مواد غذايي و حمايتهاي دولتي در اين زمينه که سبب ايجاد ارزش افزوده و اشتغالزايي بالا مي شود تاکيد کرد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار