صنايع غذايي كشورمان قابليت فراواني در ورود ارز به داخل كشور دارد كه براي افزايش توليد و صادرات نيازمند حمايت دوچندان مسئولين است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با رشد روزافزون جمعيت كشورها، نياز به غذا و دارو در همه كشور‌ها احساس مي‌شود و  امنيت غذايي يكي از دغدغه‌هاي كنوني كشورها است.

بسياري از كارشناسان معتقدند با افزايش جمعيت و كاهش منابع طبيعي، جنگ‌هاي آينده بر سر غذا خواهد بود،‌صنعت غذا به گونه‌اي مهم و حياتي است كه بايد ارگان‌هاي مربوطه از جمله سازمان صنعت، سازمان غذا و دارو، سازمان استاندارد و ساير ارگان‌ها براي حفظ و صيانت از اين نياز حياتي تلاش كنند.

صنعت غذايي، يك صنعت مطرح و شناخته شده در دنيا به حساب مي‌آيد و در 10 سال اخير رشد بسيار خوبي داشته است و در صادرات، كيفيت بالا و بسته‌بندي نيز رقيبي براي محصولات و كمپاني‌هاي مطرح دنيا است.

براساس آمار، كل صادرات صنايع غذايي كشور در سال 89 حدود يك ميليارد و 400 ميليون دلار بوده است كه اين رقم شانه مهم و ارز‌آوري اين صنعت است.

بنابراين گزارش، با توجه به اينكه امسال از سوي مقام معظم رهبري به سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني نام‌گذاري شده، اما هيچگونه اقدام حمايتي از توليدكنندگان از سوي ارگان‌هاي مربوطه و سازمان غذا و دارو صورت نگرفته است و باعث كاهش توليد اين محصول نسبت به سال قبل شده است.

با توجه به اينكه اين صنعت به طور مستقيم و غيرمستقيم باعث اشتغالزايي بسياري از افراد شده  است اما نبود حمايت‌ها، براي اشتغالزايي اين صنعت نيز تاثير گذاشته است.

از مشكلاتي كه صنايع غذايي كشور با آن دست و پنجه نرم مي‌كند نوسانات قيمت ارز است كه بر توليد و قيمت مواد اوليه تاثير گذاشته و  همچنين از طرفي تصميمات لحظه‌اي و آني در اين بخش و افزايش مواد اوليه از جمله مشكلات اين صنعت است.

براساس آنچه گفته شد؛ صنايع غذايي، با توجه به قابليت‌هايي كه بر رونق اقتصاد كشور دارد بايد از سوي مسئولين به صورت جدي حمايت شود و به صادرات و بازارهاي جهاني توجه شود و با صادرات محصولات صنايع غذايي ارز را به داخل  كشور وارد كنيم.

محصولات صنايع غذايي كشورمان، بازارهاي خوبي در كشورهاي اطراف خليج فارس دارد و با افزايش كيفيت و تنوع و بسته‌بندي مناسب و همچنين برطرف نمودن مشكل توليدكنندگان ايران يكي از كشورهاي موفق در اين عرصه خواهد بود./عب

برچسب ها: صنایع ، غذایی ، کارشناسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار