افزايش قيمت مواد اوليه در صنعت غذايي و بيسكويت سازي باعث بالا رفتن هزينه توليدكنندگان و كاهش توليد كشور شده است.

مرندي توليدكننده صنايع غذايي و بيسكويت سازي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: امروزه يكي از مشكلات اساسي توليدكنندگان كشورمان افزايش قيمت مواد اوليه براي توليد محصول است و با وجود اين افزايش قيمت، مسئولان اجازه افزايش قيمت كالا را نمي دهند.
وي ادامه داد: با هدفمندي يارانه ها و افزايش قيمت حامل هاي انرژي باعث شده تا براي توليدكننده بسيار كمرشكن شود و در برخي موارد باعث كاهش توليد در كارخانجات ها شده است.
مرندي تصريح كرد: در خصوص صادرات نيز توليدكنندگان كشور با تعرفه بالاي گمركي روبرو هستند كه اين موجب افزايش قيمت محصول و كاهش رقابت در بازارهاي اطراف مي شود زيرا كشورهاي همسايه كالاي خود را با قيمت پايين تري نسبت به كالاي ما عرضه مي كنند و مشتريان خواستار تقاضاي كالا با قيمت پايين تر هستند.
وي افزود: با توجه به نامگذاري امسال در خصوص حمايت از توليد ملي متاسفانه هزينه هاي زياد در بخش توليد باعث تعطيلي بسياري از كارخانه هاي كشور شده است و هيچگونه بهايي به اين بخش داده نمي شود.
مرندي خاطرنشان كرد: براي افزايش صادرات و ارزآوري دولت بايد با ارائه تسهيلات و برداشت موانع گمركي توليدكنندگان را حمايت كرده و توليدكنندگان نيز با بسته بندي بازارپسند و افزايش كيفيت توليدات صادرات را رونق دهند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار