ميت رامني نامزد حزب جمهوريخواه در انتخابات آتي رياست جمهوري آمريکا در حال از دست دادن زمان خود براي متقاعد کردن راي دهندگان آمريکايي است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان؛ در حالي که تنها کمتر از 5هفته به انتخابات رياست جمهوري آمريکا باقي مانده است، رامني فرصت محدودي براي قانع كردن راي دهندگان آمريکايي دارد تا بتواند اقتصاد آمريکا را متحول کرده و راي دهندگان آمريکايي بايد اوباما را از کاخ سفيد بيرون کنند.
يکي از معدود فرصت هاي باقي مانده براي رامني مناظره هاي آتي با اوباما است. رامني و اوباما روز چهارشنبه (ساعت يک بامداد روز پنجشنبه به وقت گرينويچ)، در حالي نخستين مناظره خود را برگزار خواهند کرد که اين نخستين مناظره از سه مناظره زنده تلويزيوني آنها است که تا پيش از ششم نوامبر برگزار خواهد شد.


اين گزارش مي افزايد؛ اين دو نامزد انتخاباتي هفته گذشته را به بازديد از ايالت هايي گذرانده اند که نتايج آنها براي تعيين نتيجه انتخابات بسيار سرنوشت ساز خواهد بود. آنها در ايالت هايي چون اوهايو و ويرجينيا انتقادات گسترده اي از يکديگر مطرح کرده اند، با اين حال اين مناظره نخستين فرصت آنها براي حضور در کنار يکديگر خواهد بود.
همچنين؛ اين مناظره 90 دقيقه اي که در دنور در ايالت کلورادو برگزار مي شود، مي تواند براي رامني بسيار سرنوشت ساز باشد؛ چرا که رامني نه تنها در نظرسنجيهاي ملي بلکه در ايالت هاي مهم نيز که نتيجه انتخابات را مشخص خواهند کرد، به شدت از اوباما عقب است.
محور اصلي مناظره روز چهارشنبه، به طور انحصاري سياست هاي داخلي خواهد بود و سئوالات احتمالا حول بيکاري 8.1 در آمريکا و نيز رشد کند اقتصادي اين کشور خواهد بود. رامني اوباما را متهم کرده است که قادر به متحول کردن و احياي اقتصاد بحران زده آمريکا نيست.
از جمله محورهايي که به طور قطع در مناظره روز چهارشنبه مطرح خواهد شد، اصلاح بخش خدمات درماني ، بدهي دولت، ماليات ها و نيز مزاياي بازنشستگان و طبقه فقير خواهد بود. اوباما از رامني به علت اصلاحات پيشنهادي براي طرح خدمات درماني بازنشستگان و همچنين به سياست هاي رامني که به گفته وي به نفع طبقه ثروتمند است و نيز طرح هاي وي براي افزايش ماليات طبقه مياني جامعه انتقاد کرده است.
راب پورتمن نماينده حزب جمهوريخواه در سناي آمريکا که رامني را براي اين مناظره آماده مي کند، مي گويد: اين نشست فرصتي براي اصلاح گذشته به ويژه سياست هاي مالياتي است.
رامني همچنين به شدت در تلاش براي خروج از حواشي ناشي از تصاويري است که از وي به طور مخفيانه ضبط و در اينترنت منتشر شده است.
وي در اين تصاوير که در جمع شماري از ثروتمندان حامي رامني منتشر شده است اظهاراتي بسياري جنجالي گفته است و چهل و هفت درصد از راي دهندگان آمريکايي يعني طبقه متوسط اين کشور را طرفدار اوباما توصيف کرده است.
با اين حال جمهوريخواهان، اين سابقه را دارند که پس از مناظره ها، شاهد بهبود وضعيت نامزد هاي خود در نظرسنجي ها باشند. به عنوان مثال در پي مناظره رونالد ريگان و جيمي کارتر ، ريگان که در نظرسنجيها به شدت در وضعيت بدتري قرار داشت، به علت نمايش قدرتمندي که در مناظره از خود نشان داد، در وضعيت بهتري از وي قرار گرفت.
پورتمن مي گويد اوباما فردي است که در طول تبليغات انتخاباتي خود لفاظيهاي زيادي مي کند، وي اميدواريها و تغييرات زيادي را نويد مي دهد و وعده هاي زيادي مي دهد با اين حال نتوانسته است همه آنها را محقق کند.
وي گفت خيلي ساده مي توان مشاهد کرده کرد که اوباما نمي تواند در برابر عملکرد خود پاسخگو باشد و رامني قصد دارد دست بر روي همين نکات بگذارد.
رامني اوايل تبليغات انتخاباتي خود با استفاده از همين مناظره ها توانست جايگاه خود به عنوان نامزد اصلي حزب جمهوريخواه تثبيت کند و ستاد تبليغات اوباما نيز اعتراف کرده است که اين مناظره ها مي تواند در نهايت به نفع جمهوريخواهان تمام شود.
استفاني کاتر معاون رييس ستاد تبليغات اوباما در مصاحبه با ان بي سي، گفته است: مردم آمريکا رامني را در تبليغات انتخاباتي بسيار خوب مي بينند. وي از مناظره ها به طور استراتژيک بهره مي برد و در بسيار موارد براي جبران عقب ماندگي هاي خود از آن استفاده مي کند.
وي همچنين تلاش کرد سطح انتظارات از اوباما را کاهش دهد و تاکيد کرد که اوباما چهار سال است در هيچ مناظره اي شرکت نکرده است با اين حال در تدارک براي اين مناظره است.
وي گفت: معمولا نامزدهايي که به مصاف رييس جمهور کنوني مي روند، در نظرسنجي نخست پيروز مي شوند و تنها با ايستادن درکنار رييس جمهور در يک صحنه، جايگاه خود را به شدت افزايش مي دهند.
گفتني است رامني نيز زمان زيادي براي آماده سازي خود اختصاص داده است و مناظره هاي نمايشي زيادي با پورتمن که نقش اوباما را به خود مي گيرد انجام داده است.
خود رامني نيز گفته است:« هيچ اضطرابي درباره اين مناظره ندارد. وي گفته است من به هيچ وجه به علت فرصتي که براي حضور بر روي آنتن  و نيز مناظره با رييس جمهور يافته ام مضطرب نيستم. وي ديدگاههاي خود را دارد و من نيز همينطور.»
جني ساکي سخنگوي اوباما به خبرنگاران گفته است؛ اوباما به علت اداره دولت و نيز بحران اخيري که آمريکا در خاورميانه با آن روبرو بود، به شدت فرصت کمي براي تدارک براي مناظره داشته است.  با اين حال هر دو نامزد انتخابات دو روز تبليغات انتخاباتي خود را متوقف کرده اند تا خود را براي اين رويداد آماده کنند.

درپايان خاطرنشان مي شود؛  اوباما و رامني پس از مناظره روز چهارشنبه دو بارديگر نيز با يکديگر ديدار خواهند کرد که يکي در روز 16 اکتبر خواهد بود و در آن به طور مستقيم به سئوالات راي دهندگان پاسخ خواهند داد و دومي 22اکتبر خواهد بود که محور آن مسايل مربوط به سياست خارجي است. جو بايدن و پل رايان نامزدهاي معاون رياست جمهوري آمريکا نيز يازدهم اکتبر با يکديگر مناظره خواهند کرد.

برچسب ها: رامنی ، اوباما ، رای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار