معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از اخذ سند 20 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی و ملی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی قاسم نظامی گفت: اسناد صادره منابع ملی استان در سطح  بیش از یک میلیون و 730 هزار هکتار است که سال گذشته 166 فقره به مساحت 39 هزار هکتار و از ابتدای سالجاری تاکنون  20 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی و ملی سنددار شده‌اند.

وی تصریح کرد: مساحت اراضی استان حدود سه میلیون هکتار است که حدود 900 هزار هکتار آن را اراضی مستثنیات و مستحدثات و بیش از دو میلیون و 100 هزار هکتار را  اراضی منابع طبیعی و دولتی تشکیل می‌دهد که نقش بسزایی در مدیریت جامع مراتع استان مرکزی و حفظ انفال و ثروت‌های خدادادی دارد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون هیئت‌های تعیین تکلیف اراضی اختلافی استان به 360 پرونده رسیدگی کردند که 360 فقره رای و قرار از سوی قضات هیئت‌های تعیین تکلیف اراضی اختلافی صادرشده و به معترضین ابلاغ شده است.

به گفته وی هدف از تفکیک اراضی ملی و مستثنیات مردم   اخذ سند، مدیریت جامع و تثبیت حاکمیت دولت بر اراضی، استفاده بهینه از منابع آب، خاک و مشخص شدن مرز واقعی  بین مستثنیات و مستحدثات مالکین و زارعین با اراضی ملی و دولتی و منابع طبیعی است./ج1

برچسب ها: اراک ، اراضی ، تفکیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.