آخرین نخست وزیر حسنی مبارک در حالی که امروز یکشنبه اعلام کرد از امارات به وطنش مصر برمی گردد با اتهام دیگری از سوی دستگاه قضایی مصر مواجه شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره، وزارت دادگستری مصر اعلام کرد، احمد شفیق، آخرین نخست وزیر حسنی مبارک و نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در حال حاضر در امارات عربی متحده به سر می‌برد به اتهام یک مورد دیگر فساد مالی در مصر محاکمه خواهد شد.

این منبع مصری اعلام کرد: شفیق و ده نفر دیگر از سران رژیم سابق مصر جمله «توفیق آصی»، رئیس شرکت هواپیمایی «اجیپت ایر» به دیوان کیفری رسیدگی به فساد مالی وزارت هواپیمایی کشوری مصر احضار شده‌اند.

این منبع گفت: تاریخ محاکمه شفیق و دیگر متهمان این پرونده هنوز مشخص نشده است.

چند روز پیش از سرنگونی رژیم حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر، احمد شفیق به نخست وزیری این کشور منصوب شد. شفیق پیش از این وزیر هواپیمایی کشوری مصر بود.

شفیق پس از آنکه در انتخابات ریاست جمهوری از «محمد مرسی»، رئیس جمهور کنونی مصر شکست خورد، مصر را به مقصد امارات عربی متحده ترک کرد و تاکنون به کشور باز نگشته است.

دستگاه قضایی مصر پیش از این در 11 سپتامبر دستور بازداشت شفیق را صادر کرده بود.

وی به اتهام دست داشتن در فساد مالی در ارتباط با واگذاری زمین به دو پسر مبارک به نام‌های علاء و جمال مبارک به دیوان کیفری احضار شده بود. تاریخ این محاکمه نیز هنوز نامشخص است.

نام شفیق از ماه اوت در فهرست افرادی قرار گرفت که در صورت ورود به خاک مصر بازداشت خواهند شد و حق خروج از کشور را نخواهند داشت.
برچسب ها: شفیق ، مصر ، فساد ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار