خانواده، اقوام و نزدیکان سفیر اردن در اسرائیل که چند روز پیش از سوی دولت برای این سمت انتخاب شده است، از وی اعلام برائت کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاری فرانسه، دولت اردن چند روز پیش اعلام کرد ولید عبیدات را به عنوان سفیر جدید این کشور در اسرائیل انتخاب کرده است.

این در حالی بود که سفارتخانه اردن در اسرائیل از سال 2010 تاکنون بی سفیر بود. البته با وجود تعیین عبیدات به عنوان سفیر جدید اردن در اسرائیل موعد اعزام رسمی وی هنوز مشخص نشده است.

عبیدات پس از امضای توافقنامه وادی عربه (توافق صلح) میان اردن و رژیم صهیونیستی پنجمین سفیر اردن در تل آویو محسوب می شود. پیش از این مروان المعشر، عمر الرفاعی، معروف البخیت و علی العاید سابقه سفیر شدن در تل آویو را داشتند.

گزارش منابع آگاه نشان می دهد فشارهای زیادی بر اردن در زمینه تعیین سفیر در تل آویو وارد شده است. با وجود اینکه مقامات رژیم صهیونیستی از این اقدام امان استقبال کرده اند، شیوخ و بزرگان قوم عبیدات در شمال اردن بشدت انتخاب یکی از اعضای این قوم به عنوان سفیر اردن در تل آویو محکوم کرده اند.

بزرگان قوم عبیدات که بزرگترین عشیره در شمال اردن محسوب می شود روز گذشته تشکیل جلسه داده و از ولید عبیدات خواستند از پذیرش این منصب خودداری کند.

قوم عبیدات تایکد کرده اند در صورت رد این تقاضا، با چاپ اعلامیه هایی در روزنامه ها از ولید عبیدات سفیر جدید اردن در اسرائیل اعلام برائت می کنند.

عشیره عبیدات در بیانیه ای بر موضع تاریخی در مواجهه با دشمن صهیونیستی تاکید کرده و هر گونه عادی سازی روابط با تل آویو بشدت رد کرده اند.
برچسب ها: اردن ، اسرائیل ، سفیر ، عبیدات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار