سیاستهای ریاضت اقتصادی دولت پرتغال بار دیگر باعث شد هزاران نفر از مردم این کشور روز شنبه در اعتراض به این سیاستها به خیابانهای شهرهای مختلف بیایند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگـزاری آلمان، دهها هزار تن از مردم پرتغال بعد از ظهر شنبه در مرکز شهر لیسبون پایتخت پرتغال جمع شدند و اعتراض خود را به سیاستهای ریاضت اقتصادی دولت اعلام کردند. تظاهر کنندگان مخالفت خود را با طرحهای معرفی شده از سوی دولت مبنی بر کاهش بودجه اعلام کردند و از پدرو پاسوس کوئیلونخست وزیر این کشور خواستند از سمت خود استعفا دهد.

 این تظاهرات اعتراض آمیز را سازمان اتحادیه های صنفی سی جی تی پی ترتیب داده بود. این سومین اعتراض گسترده مردم پرتغال طی دو هفته اخیر شمرده می شود.
آرمنیو کارلوس دبیر کل سازمان اتحادیه های صنفی سی جی تی پی در این باره اعلام کرد: دولت کنونی پرتغال اعتبار خود را کاملا از دست داده است و دیگر قادر نیست به فعالیت خود ادامه دهد.

بر اساس گزارشهای منتشر شده، این تظاهرات به صورت صلح آمیز برگزار شد.

پس از اعتراضات پیشین مردم پرتغال، نخست وزیر این کشور تلاش کرد سیاستهای نامحبوب ریاضت اقتصادی را با سیاستهای دیگری جایگزین کند و بدین ترتیب از خشم مردم این کشور بکاهد.

تلاشهای دولت پرتغال به منظور تحت کنترل در آوردن اقتصاد این کشور پس از دریافت وام هفتاد و هشت میلیارد یورویی در سال دو هزار و یازده مورد تقدیر قرار گرفته است. این در حالی است که مقامات دولت پرتغال در ماه اوت اعلام کردند این کشور قادر نیست اهداف بودجه ای خود را در سال دو هزار و دوازده محقق کند. مقامات پرتغال علت این ناکامی را کاهش درآمدهای مالیاتی دولت به علت رکود اقتصادی اعلام کردند.

آمارهای منتشر شده نشان می دهد کسری بودجه دولت پرتغال در سال دو هزار و دوازده برابر با شش و هشت دهم درصد تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد بود. این رقم یک و هشت دهم درصد بیشتر از میزان مورد توافق اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول است.
برچسب ها: تظاهرات ، پرتغال ، ریاضت ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار