يک عضو بلندپايه جمهوريخواه کنگره آمريکا روز جمعه با متهم کردن نماينده اين کشور در سازمان ملل به بيان اظهارات گمراه کننده در خصوص حمله به کنسولگري آمريکا در بنغازي ليبي، از وي خواست از سمت خود استعفا کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري آلمان ، "سوزان رايس" نماينده آمريکا در سازمان ملل گفته است حمله يازده سپتامبر در بنغازي که به کشته شدن چهار آمريکايي از جمله کريستوفر استيونز سفير اين کشور در ليبي منجر شد، خودجوش بوده است.
"پيتر کينگ" نماينده نيويورک که رياست  کميته امنيت داخلي مجلس نمايندگان آمريکا را برعهده دارد، با اشاره به اظهارات رايس که پنج روز پس از اين حمله مطرح شد، گفت وي حقايق را نادرست بيان کرده است.
کينگ در گفتگو با روزنامه نيوزدي در نيويورک اعلام کرد اين سخنان، «اين برداشت را ايجاد کرد که اين حمله، تروريستي نبوده است».
وي گفت: «اين (سخنان رايس) به نظر من، بيان نادرست و وقيحانه حقايق بود».
کينگ افزود: «اين، اطلاعات غلطي براي کشور و جهان مي فرستد».
رايس در شانزدهم سپتامبر اعلام کرد بهترين ارزيابي اينست که اين حمله، «واکنشي خودجوش، نه از پيش طراحي شده، به اتفاقات قاهره بوده است».
اعتراضات در مقابل سفارت آمريکا در قاهره در واکنش به ساخت فيلمي ضد اسلامي در آمريکا بود.
لئون پانتا وزير دفاع آمريکا روز پنجشنبه اعلام کرد هيچ ترديدي وجود ندارد که حمله به کنسولگري اين کشور در بنغازي، کار تروريست ها بوده است.
هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا نيز چهارشنبه شب تلويحا اعلام کرد اين افراد با گروهي وابسته به القاعده در مالي ارتباط داشته اند.
دفتر مدير اطلاعات ملي آمريکا نيز روز جمعه در بيانيه اي با اعلام اينکه در ديدگاه خود در خصوص حمله بنغازي تجديد نظر کرده است، افزود جامعه اطلاعاتي اين کشور هم اکنون معتقد است اين، «حمله اي تروريستي سازمان يافته و حساب شده توسط افراط گرايان» بوده است.
 رايس از اظهارات خود در خصوص اين حمله که در سالگرد حملات تروريستي يازده سپتامبر دو هزار و يازده به خاک آمريکا انجام شد، دفاع کرده است.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، رایس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار