مدیرعامل صندوق توسعه کشاورزی استان تهران از افزایش بیش از 5/3 برابری سرمایه صندوق طی یک سال گذشته خبر داد.

ˈصلاح الدین دایی کوزه کنانیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارداشت: در سال مالی 91-1390 (از ابتدای مهر ماه 90 تا پایان شهریور 91) موفق به افزایش چشمگیر سرمایه صندوق استان از دو میلیارد و 500 میلیون تومان به هشت میلیارد و 900 میلیون تومان شدیم.

وی گفت: در این مدت 11 میلیارد تومان انواع تسهیلات به تعاونی ها و اعضای صندوق اعطاء شد که بیشتر در جهت تامین نقدینگی، سرمایه در گردش، خرید و فروش نهاده ها و . . . استفاده و مصرف شده است.

مدیرعامل صندوق توسعه کشاورزی استان تهران افزود: علاوه بر آن حدود سه میلیارد تومان نهاده عمدتا شامل علوفه، کنجاله سویا، جو و . . . خریداری شد که به دلیل مشکلات عدیده دامداران، در اختیار آنان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که در قانون افزایش بهره وری پیش بینی شده است که اجرای برخی کارهای جهاد کشاورزی بر عهده صندوق قرار گیرد، با سازمان جهاد کشاورزی استان در جهت توسعه شبکه های آبیاری تحت فشار و هزینه کرد در این راستا قرارداد منعقد شد.

کوزه کنانی ادامه داد: به این منظور 40 میلیارد تومان اعتبار از سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در جهت انجام این مهم دریافت شد و با حدود 460 بهره بردار در جهت اجرای پروژه، قرارداد امضاء شد.

وی گفت: طی این قرارداد سه میلیون و 500 هزار تومان به ازای هر هکتار از سوی صندوق در اختیار بهره برداران قرار می گیرد و مابقی هزینه های تجهیز مزارع و باغات به این سیستم نوین، بر عهده متقاضیان می باشد.

این مقام مسؤول اذعان داشت: علاوه بر این، عاملیت حدود دو میلیارد تومان اعتبار در جهت بهینه سازی مصرف سوخت در دامداری ها و مرغداری ها را از جهاد کشاورزی استان دریافت و به صورت کنترل شده به پروژه های اجرایی اختصاص یافت.

وی همچنین از تامین 9 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار از محل حوادث غیرمترقبه از طریق سازمان جهاد کشاورزی به صندوق خبر داد و افزود: این مبالغ نیز بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده در شهرستان های استان توزیع شد.

کوزه کنانی خاطرنشان کرد: بر اساس توافقات انجام شده با استانداری به جای در اختیار گذاشتن نقدی مبالغ به خسارت دیدگان، مقرر شد تا برای اجرای پروژه در بخش کشاورزی روستاها هزینه شود.

وی ادامه داد: در این شیوه، کشاورزان خسارت دیده با معرفی جهاد کشاورزی به صندوق مراجعه و قرارداد منعقد می کنند و در زمان اجرای پروژه پولی از همین محل دریافت خواهند کرد.

مدیر عامل صندوق توسعه کشاورزی استان تهران تصریح کرد: از میزان اعتبار پیشگفته، تاکنون حدود هفت میلیارد تومان قرارداد بسته شده و به مرحله اجرایی رسیده است.

وی گفت: از همین محل دو میلیارد و 500 میلیون تومان نیز در جهت تامین خسارت عشایر در نظر گرفته شده که تاکنون دو میلیارد و 200 میلیون تومان آن در مواردی نظیر احیاء ایل راه ها، خرید تانکر آب پاش، خرید خودرو برای توزیع سوخت، واکسیناسیون دام ها، بازسازی اصطبل ها و آبشخورها هزینه شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.