مخالفان صهيونيسم در فرانسه تهدید به مرگ مي‌شوند

فعالان فرانسوی مسئولان این کشور را به تناقض در موضوع آزادی بیان و دفاع از صهیونیسم متهم کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم؛  فعالان فرانسوی تاكيد مي كنند كه برخي از تصميمات سياسي در این کشور تحت سيطره لابي صهيونيستي اتخاذ مي شود.
 
"برونو دروسكي" مورخ و روزنامه نگار فرانسوي در اين رابطه گفت: دولت به ما حق توهين به مقدسات را مي دهد اما ما اجازه بررسي علمي رویدادهای تاریخی را نداریم.
 
وی افزود: بر اساس قانوني كه در فرانسه وضع شده، بررسي جنگ جهاني دوم و حتی بحث علمي درباره كشتارهايي كه در اين جنگ رخ داده مجاز نیست.
 
 دروسکی ادامه داد: اگر كسي مثل فيلسوف بزرگ  فرانسوی "روژه گارودي"  بخواهد در قضيه هولوكاست تشكيك كند؛ با توجه به اینکه دولت این موضوع را خط قرمز اعلام کرده، با خطرات زيادي مواجه خواهد شد؛ همچنان كه خانم "ماريا بومييه" كه از همفكران روژه گارودي به شمار مي رفت، پس از فوت وي با فشار و تهديد و بدنامي مواجه شد و از كار خود نيز اخراج گرديد.
 
"ماريا بومييه" رئيس انجمن آزادي بيان در فرانسه نيز درگفتگو با العالم اظهار داشت: من و 12 تن ديگر از همفكرانم بارها تهديد به مرگ شده ايم .
 
وي افزود : روژه گارودي از سال 1998 با اتهامات مختلفي محاكمه شد كه 4 فقره از اين محاكمات به خاطر نگارش كتاب  "اسطوره‌هاي بنيان‌گذار سياست اسرائيل"  بود.
 
به گزارش خبرنگار العالم، دهها نويسنده و مورخ و دانشمند اروپايي به همين صورت مورد شكنجه و تجاوز و محاكمه قرار گرفته و جرايم سنگيني پرداخته اند؛ فقط به اين دليل كه نظراتشان موافق با ديدگاه تحميلي صهيونيسم جهاني در مورد هولوكاست نبوده است.
 
این درحالی است که دولت فرانسه نيز در هر فرصتي ، اين دروغ تاريخي را زنده كرده و گرامي مي دارد.
 
"ايريك نولو" يكي از منتقدان ادبي طي سخناني در يك برنامه تلويزيوني از دوگانگي رفتارهاي فرانسه انتقاد كرد و گفت : وقتي پاي اسلام در ميان باشد هركاري مجاز است؛ اجازه انتشار كاريكاتور و فيلم هاي توهین آمیز باعث گسترش آزادي بيان نمي شود، بلكه فقط نشانگر رفتارهاي دوگانه و مغرضانه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار