فاز دوم باغ‌موزه دفاع مقدس دقايقي پيش با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي دقايقي پيش، فاز دوم باغ موزه دفاع مقدس تهران را افتتاح كرد.

در مراسم افتتاحيه فاز دوم باغ‌موزه دفاع مقدس محمدباقر قاليباف شهردار تهران، سردار سرلشکر رحيم‌صفوي مشاور فرمانده معظم كل قوا ، سردار سرلشکر علي فضلي جانشين فرمانده سازمان بسيج مستضعفين، مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران، سردار سرلشکر محمد شيرازي رئيس دفتر نظامي فرماندهي معظم کل قوا و جمعي از نمايندگان، لاريجاني را همراهي مي‌كنند.

گفتني است باغ‌موزه دفاع مقدس در شمال بزرگراه شهيد همت و جنوب بزرگراه شهيد حقاني و در اراضي عباس‌آباد تهران و با زيربنايي بالغ بر 42 هزار متر مربع قرار گرفته است.

اين باغ‌موزه مجموعه‌اي بي‌نظير و ديدني است که با بهره‌گيري از فناوري‌هاي روز دنيا روش نويني در نمايش مفاهيم و ارزش‌هاي دفاع مقدس ارائه مي‌كند.

ساختمان اصلي باغ موزه دفاع مقدس داراي 7 تالار است که هر يک از اين تالارها علاوه بر روايت بخشي از تاريخ انقلاب شکوهمند اسلامي، حماسه‌هاي هشت سال دفاع مقدس را روايت مي‌كنند.

از طرفي اين تالارها جنبه رويدادي نيز دارند و بازديدکنندگان مي‌توانند اتفاقات و رويدادهاي دفاع مقدس را به صورت زنده و با تجسم عيني و برخي فضاها و ميدان‌هاي جنگ را در ابعاد واقعي به همراه جنگ‌افزارهاي نمادين يا شبيه‌سازي‌شده مشاهده کنند.

کتابخانه تخصصي ، مزار شهدا، آب‌نما، برج پرچم، گالري‌ و موزه پانوراما از ديگر قسمت‌هاي باغ‌موزه دفاع مقدس به شمار مي‌روند.

علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي پس از بازديد از اين مجموعه سخنراني خواهد کرد.

انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار