رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه متاسفانه دستگاه‌های دولتی استعداد کافی برای حمایت از حرکت‌های فرهنگی را ندارند، گفت: به طور حتم شکوفاشدن حوزه فرهنگ در گرو مردمی‌شدن آن است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی رئيس مجلس شوراي اسلامي پيش از ظهر امروز(يكشنبه) در همایش مذهبی شورای هیأت‌های مذهبی استان قم با بیان اینکه برون‌سپاری و دادن کارهای فرهنگی به مردم باعث پیشرفت این حوزه می‌شود، گفت: متاسفانه دستگاه‌های دولتی استعداد کافی برای حمایت از حرکت‌های فرهنگی را ندارند. از این رو باید این بخشها به مردم داده شود.

وي در ادامه با اشاره به فعالیت حدود بیش از ۲۰ هزار مسجد در کشور افزود: مسجد به علت این که مکان مقدسی است به طور طبیعی مردم به آن علاقه دارند از این‌رو کلامی که در این مکان منعقد شود، تاثیرگذاری بسیاری دارد.

وی با تاکید براین که مسئولان باید به جای اختصاص اعتبار برای ساخت اماکن و ساختمان‌های جدید منابع خود را در اختیار مساجد بگذارند به طور حتم حمایت از حوزه فرهنگ موجب کیفی‌سازی این بخش می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین طرحی برای حمایت از حوزه فرهنگ و ارائه آن به شورای انقلاب فرهنگی یادآور شد: خوشبختانه این طرح از سوی مسئولان مورد استقبال قرار گرفت از این رو هم‌اکنون به کمک همه نهادها برای اجرای آن نیاز است.

لاریجانی با بیان اینکه مسجد اگر پایگاه هدایت مردم باشد تاثیرگذاری دین چندین برابر می‌شود، توضیح داد: در دوران هشت سال دفاع مقدس تا زمانی که جنگ مردمی نشده بود کشور هیچ پیشرفتی نداشت اما وقتی درهای جبهه به روی بسیجیان بازشد و ولی فقیه مستقیم فرماندهی کل قوا را بر عهده گرفت کشور فتوحات بسیاری را به دست آورد.

عضو فراکسیون اصولگرایان راهروان ولایت مجلس با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره مردمی‌شدن اقتصاد کشور گفت: به طور حتم اقتصاد دولتی در هیچ زمانی موفق نیست از این رو تا وقتی که کشور به درآمدهای منابع نفت و گاز برای صرف مخارج متکی باشد اقتصاد با مشکل روبه‌رو است اما به طور حتم اگر اقتصاد کشور متکی به مردم بود این مشکلات به وجود نمی‌آمد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه مسئولان باید در حوزه فرهنگ با شدت بیشتری کار و برنامه‌ریزی کنند، یادآور شد: به طور حتم شکوفاشدن این حوزه در گرو مردمی‌شدن فرهنگ است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اعلام اینکه نهاد قانونگذاری به طور حتم مشکلات و قوانین دست و پاگیری را در حوزه فرهنگ برطرف کند، افزود: مجلس در بودجه سالانه خود نگاه خوب و جدی را به امور فرهنگ دینی داشته است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای علما و روحانیون در حوزه ترویج فرهنگ دینی تصریح کرد: مسئولان باید درکنار استفاده از روش‌های جدید و کاربردی در ترویج دین روش‌های سنتی را هم در نظر بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه استان قم در زمینه ترویج فرهنگ دینی جلوتر از استان‌های دیگر کشور است گفت: به طور حتم این موضوع نشان‌دهنده سبقه بالای مردم قم در این حوزه است.

لازم به ذکر است که در این مراسم لاریجانی  از شبکه مجازی مساجد استان قم رونمایی و از جمعی از فعالان هیأتهای مذهبی این استان تقدیر و تشکر کرد.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: لاریجانی ، مسجد ، دولت ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار