مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان گفت : مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی واحد، برای احیای فرهنگ استفاده از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی از سال 90 فعالیت خود را آغاز نموده و با اکثر سازمانها و ارگانهای مرتبط برای اشاعه این فرهنگ همکاری نزدیک دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، هادی پور افزود: به منظور گسترش فعالیتهای این مرکز تولید نشا گیاه دارویی به‌لیمو دربرنامه این واحد می باشد که با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در فاز اول و در داخل گلخانه تعداد 20000 نشا به لیمو تولید خواهد شد.

وی در مورد این گیاه گفت: گیاه به لیمو با نام علمی Lippa citriodora L درختچه‌اي چندساله با شاخه‌هاي پرپشت است و براي كشت يك هكتار به‌ليمو حدودا به 20000 قلمه مناسب نياز است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان افزود: اندام دارويي مورد استفاده به ‌ليمو برگهاي آن مي‌باشند و برداشت را مي‌توان چندين بار در طول فصل بهار و تابستان انجام داد. برگها بلافاصله پس از برداشت بايد در خشك‌كن‌هاي مصنوعي با دماي 35 درجه و يا در سايه خشك شوند. عملكرد به‌ليمو حدود 1200 كيلوگرم برگ خشك در هكتار است.

وی از خواص دارويي مهم اين گياه به آرام‌بخشي، درمان سرماخوردگي و سردرد و ضد نفخ اشاره كرد./س

برچسب ها: تولید ، لیمو ، جهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۱۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۱
سلام:
می خواهم به لیمو در منطقه جیرفت و کهنوج در جنوب کرمان کشت کنم چطوری می توانم نشاء تهیه کنم