نوشيدن يك فنجان چاي زنجبيل در روز مي‌تواند استرس را كاهش دهد و درعين حال تاثير فوق‌العاده‌اي در بهبود فرآيند هضم و جذب غذا دارد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛زنجبيل از قديم الايام مورد مصرف مردم ايران، هند و چين بوده است و امروزه به عنوان گياهي دوست‌داشتني مصرف مي‌شود زنجبيل تازه، شربت و چاي آن در بدن توليد گرما مي‌كند و بدين وسيله مواد سمي و زائد بدن را به صورت عرق از بدن خارج مي‌كند.

استفاده از چاي زنجبيل هضم را آسان و اثرات سودمندي را در رفع تهوع خواهد داشت و همچنين به عنوان درماني سنتي براي سرماخوردگي، گلودرد و آنفلوآنزا به كار مي‌رود و بهتر است براي رفع تندي اين چاي از برگ نعناع آسياب شده در اين چاي استفاده شود.

زنجبیل حاوی نوعی آنتی اکسیدان خاص و مهم موسوم به «جینگرول» است که به پاکسازی مواد شیمیایی مضر ناشی از استرس و  نگرانی در بدن کمک می‌کند لذا این چاشنی در کاهش استرس روانی نیز تاثیر دارد.

طريقه دم کردن چاي زنجبيل

می توانید ریشه زنجبیل تازه را نیز بخرید، و با دکم کردن تکه های آن به اندازه نصب کف دست یا با نصف قاشق چیاخوری دکمه رنده شده، شسته شده و پوست دار در آب گرم یا با ریختن نیم لیتر آب جوش روی 30 گرم ساقه ریشه دار، چای زنجبیل درست و مصرف کنید. برای اینکار بگذارید چای مورد نظر به مدت 15 دقیقه دم بکشد و سپس روزانه دو لیوان از آنرا میل کنید.

مي‌توان چاي زنجبيل را بعد از سرد شدن در يخچال گذاشت و خنك كرد و ماننديك نوشابه سرد استفاده كرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار