دبیر انجمن خودروسازان گفت: عدم پرداخت تسهیلات با شرایط مناسب، قیمت گذاری دستوری و مشکلات گشایش اعتبار، صنعت خودرو را با بحران مالی مواجه ساخته است.

احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت:نبود تسهیلات لازم در اختیار خودروسازان، قیمت گذاری دستوری ودر نهایت، تحریم‌ها و کمبود برخی قطعات ، صنعت خودرو کشور را با چالش کمبود نقدینگی مواجه ساخته است.

وی ادامه داد: همچنین قبل از تحریم‌ها گشایش اعتبار داشتیم که بر اساس آن ابتدا 10 درصد از مبلغ و مابقی آن را در گمرک هنگام تحویل جنس پرداخت می‌کردیم اما هم اکنون به دلیل تحریم‌ها گشایش اعتبار نداریم و فشار نقدینگی بر واحدهی تولیدی بسیارزیاد شده است.

نعمت بخش تصریح کرد: بانک‌ها بر اساس مصوبه می‌توانند تا 20درصد سرمایه اولیه را به‌هر شرکتی به صورت وام پرداخت کنند اما به خودروسازان 15 درصد می‌دهند چراکه شرکت‌های خودروسازی را ذی‌نفع واحد در نظر می‌گیرند و این امر از جمله مواردی است که صنعت خودرو را با مشکل مواجه کرده است.

صنعت خودرو، موتور محرکه سایر صنایع محسوب می شود و حمایت از این صنعت در شرایط بحرانی لازمه توسعه دیگر صنایع کشور است اما متاسفانه در کشور ما این حمایت ها تنها اعلام شده و در بخش اجرایی به مشکل بر می خورد.

دبیر انجمن خودروسازان اظهار داشت:بیش از 4 ماه از اعلام بحران مالی ایجادشده در صنعت خودرو می گذرد که نتیجه آن تصویب هزارمیلیارد تومان تسهیلات بود اما شرایط سخت  تسهیلات و لزوم بازپرداخت آن طی مدت 6 ماه خودروسازان را از دریافت آن منصرف ساخته است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار