استاندار خراسان رضوي سهم استان در توليد خودروهاي كشور را 12 درصد اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمود صلاحي در مراسم افتتاحيه دوازدهمين نمايشگاه بين المللي خودرو و صنايع وابسته خراسان رضوي با اعلام اين خبر افزود: 18درصد قطعات خودرو كشور نيز در اين استان توليد مي شود.

وي با اشاره به فراهم بودن زيرساخت هاي لازم براي افزايش توليد خودرو در استان تاكيد كرد: بايستي تبديل استان به يكي از قطب هاي توليد خودروی كشور و نيز منطقه در دستور كار متوليان امر قرار گيرد.

استاندار خراسان رضوي صنعت خودرو سازي را پس از صنعت نفت و بانكداري به عنوان سومين صنعت پول ساز دنيا بیان كرد و افزود: چهار درصد از توليد ناخالص دنيا و 10 درصد از تجارت جهاني از آن صنعت خودرو سازی است.

وي خاطر نشان كرد: اشتغال زايي براي هشت ميليون نفر بصورت مستقيم و 50 ميليون نفر بصورت غير مستقيم در دنيا نشان از اهميت صنعت خودرو سازي و ظرفيت هاي آن دارد.

صلاحي ادامه داد: در ايران 450 هزار نفر بصورت مستقيم و غير مستقيم در اين صنعت مشغول به كار هستند.

وي با اشاره به پيشرفت هاي ايران در صنعت خودرو سازي طي سال هاي اخير اضافه كرد: رتبه ايران در توليد خودرو از 17در سال 2007 به 13 در سال 2010 ارتقا يافته است.

به گفته وي ميزان خودرو هاي توليد شده در ايران در سال 2011 به يك ميليون و 600 هزار دستگاه رسيده است.

یادآوری می شود: اين نمايشگاه با حضور 10 شركت خارجي و 150شركت داخلي 13 الي 17 شهريور از ساعت 17 تا 22 در محل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي مشهد داير است.

همچنين در اين نمايشگاه براي نخستین بار بيش از  50خودرو قديمي و كلاسيك در معرض ديد بازديد كنندگان قرار گرفته است. /س

برچسب ها: خودرو ، کشور ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.